Informació de serveis per a tots aquells i aquelles que us agrada (a nosaltres, també, ho confessem) caminar pel Passeig Marítim de Vilassar de Mar. Has de saber, que de moment, no podrem continuar caminant (o corrent) fins a Mataró. I és que el nou camí, obert per les obres d’Adif, no s’obrirà al vianants entre Cabrera de Mar i la capital del Maresme. Un tram, paral·lel al mar, que seria, de fet és, perfectament transitable, però, de moment, no hi acord per convertir-lo, oficialment, en un passeig.
Ara que les obres fetes per Adif en el tram de via entre Cabrera i Mataró per protegir dels temporals marítims la línia de Rodalies 1 de Renfe ja han acabat, (t’ho explicàvem la setmana passada en aquest informatiu), aquests dos municipis maresmencs es queden, de moment, sense connexió per a vianants.
Els ajuntaments afectats volen de totes totes que s’obri la senda, però Adif (l’empresa pública d’infraestructures ferroviàries) argumenta que el camí obert és de manteniment i que està prohibit transitar-hi. A més, parlen de possibles complicacions al final de la Riera d’Argentona, en cas de pluges intenses, que podria provocar incidents als vianants i que s’hauria de regular d’alguna manera tot buscant la màxima seguretat.
Cal afegir, també, que el titular de la nova senda oberta és la Direcció General de Costes del Govern espanyol. Ara, doncs, han de ser els ajuntaments els qui hauran de dirigir-se a aquest ens perquè permetin el pas als vianants.
I això que Teresa Cunillera, delegada del govern estatal a Catalunya, anunciava, el passat març quan va visitar les obres, que confiava que el camí s’habilités per al passeig quan acabessin les obres.
De moment, però, res de res. Des de l’Ajuntament de Mataró sempre s’ha apostat per aquest passeig que hauria d’unir la capital maresmenca amb Cabrera. L’alcalde d’aquesta localitat, Jordi Mir, sempre ha qualificat com a “imprescindible” l’habilitació d’aquest camí per als vianants. Avui, però, els dos municipis veuen com els seus desitjos no es contemplen malgrat fons del dos consistoris insisteixen que s’anirà fins al final negociant tant amb Costes com amb Adif.
Recordem que les obres d’Adif, que van disposar d’una inversió superior als 12 milions d’euros, van reforçar 2,2 quilòmetres de de la línia amb una nova franja protectora de pedres d’entre 8 i 16 metres. Les actuacions tenien l’objectiu de consolidar i reparar les esculleres existents i pal·liar els efectes negatius que havien provocat els temporals, amb onades que arribaven fins la via del tren.
Així doncs, els vilassarencs i vilassarenques, i també des d’aquesta casa, seguirem ben atents les evolucions per esbrinar i anunciar quan podrem anar passejant, agradablement i al costat del mar, fins a Mataró.