Finalitzades les obres de protecció de la infraestructura ferroviària en la línia R1

  •  

Finalment, i amb una inversió superior als 12 milions d’euros, Adif ha posat punt final a les obres que venia realitzat al tram de via de tren de Rodalies 1 en el tram comprès entre Mataró i Cabrera de Mar. Les obres tenien com a objectiu principal consolidar i reparar l’escullera i pal·liar els efectes negatius generats pels temporals.

Així doncs, s’ha actuat en 2 quilòmetres 200 metres de via per protegir la línia ferroviària davant dels temporals marítims instal·lant una nova franja protectora, amb pedres de grans dimensions, d’entre 8 i 16 metres d’amplada.

Les obres han significat una inversió superior als 12 milions d’euros. S’ha restituït i reforçat la secció existent mitjançant dues capes d’escullera d’entre 4 i 5 tones i mitja recolzades en filtres de dues capes. Una solució que evita qualsevol mena de cimentació en el fons marí.

També s’han executat altres mesures sobre la infraestructura com tractaments de reforç via micropilones per preservar l’estabilitat de la estructura i la reparació de l’escullera existent per incrementar paràmetres òptims de retorn en cas de cabals superiors de 5 litres per segon i metro.

En total, s’ha actuat, com dèiem, en aquest 2,2 kms entre Mataró i Cabrera de Mar i els treballs s’han complimentat sense alterar la circulació dels combois de les línies R1 i R11 de Rodalies. Així doncs, s’ha creat una franja formada per dues capes d’escullera, filtre i nucli generant un nou espai entre el mar i la plataforma de les vies. S’han fet servir, atenció, 330.137 tones de material d’escullera i s’han executat 31.336 metres de micropilones.

Adif recorda que aquestes obres s’han considerat preferents per la reiteració constant de temporals amb afectacions i impactes tant en la infraestructura ferroviària com en les instal·lacions de seguretat i senyalització provocats per les fortes onades.

D’aquesta manera, s’ha aconseguit reparar els danys provocats, minimitzar les afectacions i que les condicions meteorològiques adverses no provoquin més efectes negatius sobre la R1 en aquest tram, entre Cabrera de Mar i Mataró, molt sensible a les inclemències del temps.