Darrera edició de la secció dedicada a consum de “Parlant de tot”, abans de les vacances

La darrera edició, abans de les vacances, de la secció dedicada a consum del magazín matinal “Parlant de tot” ha centrat la seva atenció, entre altres temes, en els canvis legislatius que fan referència a les garanties, al dret al desestiment i a la compra de viatges en època estival, entre altres qüestions.

I és que aquest mes és molt especial per a l’advocat vilassarenc Oriol Contreras de Lequerica, ja que fa 25 anys, un quart de segle, que està assessorant en temes de consum a l’Ajuntament de Vilassar de Mar.

Contreras està al capdavant de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor, de Vilassar de Mar. Resolt dubtes, aporta solucions a les persones que ho necessiten. A part d’ocupar-se de la nostra localitat, dona cobertura a 11 municipis més.

Contreras ha subratllat que és molt millor informar-se i assesorar-se que reclamar.

Molta atenció a l’hora de comprar un viatge: hem de llegir tot,guardar i/o imprimir tots els correus electrònics i documentació referits a la compra del bitllet, per exemple, d’avió.

L’overbooking,  l’excés de reserves a un servei que no té prou capacitat per a absorbir-les, és una estratègia comercial legal. La utilitzen moltes companyies aèries i  provoca problemes a les persones que arriben a l’aeroport amb el seu bitllet comprat i es troben amb el fet que no poden viatjar perquè l’avió està ple. Si ens trobem en aquest cas, no hem de marxar de l’aeroport sense haver omplert la fulla de reclamacions.

Durant aquests últims anys la legislació sobre qüestions referides a consum ha anat canviant, però aquests canvis es produeixen de manera lenta.

Aquest 2022 hi ha un canvi legislatiu important pel que fa a les garanties: tenim dos anys de garantia, no dos, a comptar des del dia que efectuem la compra.

Tota compra a través d’Internet o telefonia de productes o serveis, com per exemple, cursos, està emparada pel dret al desestiment. És el dret del consumidor a desdir-se de la contractació realitzada fora de l’establiment comercial (compres efectuades per telèfon o Internet) durant un període de 14 dies a comptar a partir del moment de la contractació. El dret a desistir no s’ aplica a la compra d’entrades a espectacles culturals i activitats recreatives ni tampoc a la subscripció de continguts digitals. Aquesta mena de productes/serveis són excepcions que no admeten l’exercici d’aquest dret.

Contreras ha subratllat la seva satisfacció pel gran nombre de reclamacions que es resolen a favor del consumidor, que són el 70 %.

Per contactar amb l’OMIC cal trucar al 93 754 05 00. L’horari d’atenció al públic és el dilluns i dimecres a la tarda i dijous al matí.

La secció de consum tornarà al magazín “Parlant de tot” a la tardor.