Amb el permís del Delta de l’Ebre, sens dubte, la línia de tren R1 de Rodalies és una de les infraestructures més afectades, de tot Catalunya, pel temporal Glòria. De fet, aquest dijous, per traslladar-se a Barcelona des de Vilassar de Mar i a l’inrevés, només és habilitat un tren per hora i sentit.
I és que la línia R1 està molt afectada. Severament. De fet, la línia de tren entre Blanes i Malgrat de Mar estarà tallada, com a mínim, els propers sis mesos. I es podria allargar a nou. De fet, aquest dijous s’ha habilitat servei alternatiu per carretera entre Arenys de Mar i Maçanet. I com sempre plou sobre mullat, el transbord per carretera no pot arribar a Tordera i Maçanet per trobar-se la via tallada. De fet, el desbordament de la Tordera ha provocat l’enfonsament d’un pont, el de la Pitxota, que és per on passa la via del tren, i també de la carretera que uneix aquest municipi amb Blanes.
El departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya ha xifrat, en una primera valoració, un cost de 5 milions d’euros per refer la carretera entre Malgrat i Blanes.
Adif ha explicat que s’han mobilitzat tots els equips tècnics i materials per desplaçar-se als llocs més crítics per avaluar els danys i fer les reparacions oportunes per restablir la circulació el més aviat possible. La companyia informa que hi ha trams inaccessibles pel mal estat de les carreteres pròximes a la infraestructura del tren.
La veritat és que els usuaris habituals del tren busquen transports alternatius. De fet, des d’Adif asseguren que la afluència ha baixat un 30%, en relació a un dia normal, i ho comparen amb un dissabte normal.