Maria Sanplà presenta la seva nova “Déjà lu, Helena”, aquest dijous

La Biblioteca Municipal Ernest Lluch de Vilassar de Mar acollirà dijous 13 d’abril a 2/4 de 7 de la tarda la presentació de “Déjà lu, Helena”, la nova novel·la de l’escriptora de Vilassar de Dalt  Maria Sanplà que, després de l’èxit assolit amb la seva primera obra “El silenci de les cases”, publicada el 2017, torna al mercat editorial amb aquest llibre editat per La Banya Edicions.

“Dejà lu, Helena” captivarà al lector des del primer moment, amb un missatge clar i directe, sense ornaments i abastant situacions plenes de dicotomies per a la protagonista de l’obra, la Paula.

Paula abandona el seu nom per dir-se Helena al mateix temps que perd la seva gran amiga Violeta. L’Helena és totes les dones que un dia han estat ombra d’algú.

Amb una prosa neta, i sense concessions al sentimentalisme, aboca al vertigen i a la impotència.

Sanplà ha explicat que el procés de creació d’aquest llibre ha estat de tres anys i mig, entre l’escriptura i reescriptura de l’obra.

Ha explicat que alguns temes que posa sobre la taula són la innocència de la infantesa, l’amistat, l’amor, la possessió, el maltractament de les dones i de les dones que han estat ombra d’algú.

Mario Benedetti, Mercè Rodoreda, Maria Barbal, Milan Kundera…

Sanpla ha subratllat que la innovació en la literatura actual l’estan impulsant i protagonitzant dones escriptores.

“El silenci de les cases” de Pagès editors és la seva primera novel·la editada. Ha publicat contes i articles i ha guanyat alguns premis.

L’autora està a punt d’acabar una altra obra ”La fragilitat”. També ha participat en una publicació d’un recull de contes sobre el Maresme

Maria Sanplà és el pseudònim de Maria Planas, nascuda a Vilassar de Dalt i dedicada de ple a la filologia, la correcció i la traducció de la llengua i la literatura. També ensenya recursos literaris a futurs escriptors a través de cursos i tallers, una activitat que complementa amb la seva trajectòria com a escriptora.