Molts vilassarencs van començar ahir a treballar i d’altres començaran el proper dilluns. Tot i la crisi econòmica, la majoria han marxat fora de vacances. Els destins preferits dels vilassarencs aquest estiu han estat les Illes Balears, Canàries i els circuïts amb autobús per Europa. Estats Units també ha estat un destí molt sol•licitat a causa de la baixada del dòlar.
Però el que sí ha provocat la crisi és el canvi de dinàmiques. Si abans marxàvem 15 dies, enguany la majoria de vilassarencs han estat una setmana fora. El que també canvia és la temporada en la qual viatgem. A l’agost el preu és molt elevat i molts ja opten per fer les vacances en altres temporades més econòmiques. Però al mes de setembre el clima canvia i, per tant, els destins també són diferents. Propietari de l’agència de viatges Tutsi, Dani Sabater: “al setembre a les Balears ja no fa tan bon temps i molts opten per marxar al Carib ja que no hi ha massa diferència de preu”.
Tot i això, Dani Sabater ha afirmat que els viatgers de Vilassar de Mar són de classe mitja-alta. Per això no han notat una davallada en els destins de llarga distància: “hem fet Austràlia, Índia, Birmània…”. A Vilassar de Mar també segueix sent important el viatge de noces. Els nuvis continuen triant llargues distàncies.