Tots els secrets de la lona de Joan Laporta penjada a pocs metres del Bernabéu

Et volem parlar, en els propers minuts, d’una lona. Una lona de 48 metres de llargada i de 19 metres d’amplada, que pesava 350 quilos, i que es van penjar en el madrileny Paseo de la Habana a molts pocs metres de l’ estadi Santiago Bernabéu, temple del Reïal Madrid. Amb un eslogan “Ganas de volver a veros”. I amb una imatge: la de l’actual president del Barça, Joan Laporta. Qui hi ha darrera de la idea? El maresmenc Lluís Carrasco ha estat el cap pensant d’aquesta brutal acció comunicativa.

Nascut a Sant Pol de Mar, i amb llargues estades a Cabrera de Mar, el nostre municipi veí, en Lluis Carrasco és un home forjat a la ràdio, amb experiència  amplíssima al mitjà, en emissores com RAC 1 i Catalunya Ràdio, entre d’altres.

Ara, està il·lusionat amb el seu taller, Taller de Ràdio Catalunya, agència especialitzada en ràdio que ha cuminat el seu procés d’expansió a tot Espanya  i que està vinculada als principals grups de comunicació de Catalunya. 

En Lluís Carrasco ja feia temps que coneixia en Joan Laporta. Quan decideixen col·laborar és conscient que la seva feina, la seva tasca, tindria una dimensió brutal. Al Barça tot es multiplica

Sens dubte era complicat plantejar una campanya a la presidència del Barça sabent que l’home que tu defenses era el virtual triomfador. Per tant, s’havia d’administrar sense errors i aposta per una línia singular, positiva, vistosa i simpàtic per reforçar el lideratge de Laporta.

I què més vistós i simpàtic que la famosa lona penjada al prop de l’estadi Santaigo Bernabéu, a Madrid? En Lluís Carrasco explica que l’acció es va poder dur a terme gràcies a dos factors. Una idea brillant i una cadena d’esdeveniments favorables a la proposta comunicativa.

I, per amanir-ho, un eslògan poderós. “Ganas de volver a veros”.

Acció comunicativa que va acabar amb la felicitació personal de Florentino Pérez, president del Reial Madrid, a Joan Laporta

Ha liderat una campanya intensa i en la qual hi ha participat molta gent; la majoria de manera voluntària. En tots casos, tots units a l’entorn de la figura d’en Joan Laporta. En Lluís Carrasco diu que Laporta és una persona incombustible, generador d’i·lusió i molt bon comunidador. 

L’acció comunicativa liderada pel ha cridat ja, l’atenció, de moltes escoles de negocis que volen saber tots els secrets d’una campanya que s’estudiarà a les facultats de Periodisme, Publicitat  i Màrqueting.