Preservem El Maresme valora molt positivament la supressió de peatges de l’ AP7 entre Salou i Alacant

L’any 2020 s’ha encetat amb l’alliberament dels peatges de l’AP7 entre Alacant i Salou, una decisió que ha estat molt ben rebuda pels usuaris d’aquesta via. Els peatges es van aixecar el 31 de desembre a les 22 hores. Antoni Esteban, president de la Coordinadora Preservem El Maresme, ha valorat molt positivament la supressió dels peatges en aquest tram. Ha explicat que a la plataforma han viscut aquesta notícia “amb molta alegria” i ha afegit que les barreres d’aquests peatges “s’haurien d’haver aixecat fa anys”.

Pel que fa als peatges que es mantenen, pugen enguany de preu una mitjana del 0’84% en cas de les autopistes de titularitat estatal i del 0’1% les de titularitat de la Generalitat. S’espera que hi hagi més alliberaments de peatges a partir de l’agost del 2021. Deixaran de ser de peatge la resta de l’AP7 fins a la frontera francesa, l’AP2 entre Saragossa i El Vendrell., la C-33 que uneix Barcelona i Montmeló i la C-32 del Maresme, la més antiga de tot Espanya.

Preservem El Maresme està totalment en contra del model de tarifa plana anual que està estudiant el govern català per finançar el manteniment de les autopistes. Aquesta tarifa plana, anomenada “vinyeta”, la pagarien tots els usuaris en funció del seu tipus de vehicle. Esteban ha explicat que es tracta d’un impost “d’alt contingut anticlimàtic, perquè paga el mateix el qui passa una vegada i el qui passa mil vegades, i el qui passa mil vergades contamina més”, ha afegit que genera “insolidaritat entre els territoris” i que és injust perquè “no tots els vehicles passen per grans infraestructures”

Falta un any i mig per a l’agost de 2021 i encara no s’ha acordat un nou model de gestió i finançament de les vies d’alta capacitat. Les administracions han de debatre com s’assumiran els alts costos de manteniment d’aquestes vies i hauran de prendre una decisió abans d’aquesta data.

La Coordinadora Preservem el Maresme ha subratllat que la Generalitat encara no ha donat resposta a les peticions realitzades fa dos anys en la Declaració del Maresme i a les revindicacions que van fer els 30 ajuntaments de la comarca per millorar la mobilitat.

Un dels objectius immediats de Preservem El Maresme és aconseguir que Mataró entri en la primera corona de l’Àrea Metropolitana de Barcelona i, així, els usuaris només haurien de pagar una zona a Rodalies. Esteban ha explicat que la coordinadora Preservem El Maresme ha presentat directament al Departament de Territori i Sosteniblitat de la Generalitat aquesta petició i ha afegit que estan a l’espera de la resposta. En relació a la creació de la Targeta T-Familiar, Esteban ha subratllat que “puja un 18% respecte a l’anterior targeta T-10″ i que representa “un càstig per a la zona del Maresme”.

Esteban ha explicat que el 16 de gener farà una assemblea al casal de les Esmandies, al barri de Peramàs de Mataró, a les 19.30h, per a tractar sobre aquests temes i altres.