La Generalitat ha decidit reforçar Rodalies per minimitzar l’efecte de les obres a Renfe. Així, i des de ja, des de divendres passat, es posaran més autobusos alternatius i s’ajustaran els horaris els busos nocturns. Mataró, i aquesta era una llarga reclamació de veïns i veïnes, es veurà reforçada per fer el trajecte per carretera.
Les quatre grans obres que està realitzant ADIF provoquen molts maldecaps en les persones usuàries, especialment de Rodalies 1. Talls en el subministrament, retard i la desaparició d’alguns trens provoquen caos constants. La Generalitat de Catalunya ha mogut fitxa i ja ha anunciat que es reforçarà el servei amb més autobusos alternatius i es modificaran alguns horaris per tal d’evitar llargues esperes.
Així, el primer Nit Bs del Maresme (N80) ja surt, des de la barcelonina plaça de Tetuan, a les 12 i 10 minuts de la matinada. En aquest sentit, la Generalitat també ha assegurat que qualsevol operador podrà augmentar el servei de busos exprés simplement comunicant que el servei “va a la màxima capacitat”.Pel que fa als horaris de tren, el departament de Territori ha pactat amb Renfe alguns canvis més per pal·liar els efectes de la falta de freqüències, sobretot a les nits. D’aquesta manera, a partir del 30 de maig, els últims trens cap a Mataró ajustaran els seus horaris. L’últim tren cap a la capital del Maresme sortirà a les 23.45 des de la plaça Catalunya.
A banda, el govern català ha demanat a Renfe que recuperi alguns trens entre les 11 i les 12 de la nit a les línies R1, cap a Mataró, i R4, cap a Terrassa. Això es farà a partir de l’1 de juny.
Una altra de les mesures que s’ha anunciat és el reforç del servei d’autobusos entre Mataró i Barcelona, que a partir d’estiu, i per sempre, incrementarà el nombre de busos (dos per sentit) en hora punta matinal de manera que s’ofereixin un 40% més de places.