Jaume Carrau, accent vilassarenc a l’Honda d’Àlex Márquez a Moto GP

Fem les maletes i marxem cap a Qatar on, aquest cap de setmana, arrenca el Mundial de Moto GP. Pugem a l’avió i ens trobem amb el vilassarenc Jaume Carrau. Ell és el cap d’electrònica de la poderosa Honda RC213V que portarà, entre les cames, el pilot de Cervera Àlex Márquez. Saltarem de la perruqueria Elena que regenten els seus pares, al vilassarenc carrer de Sant Sebastià, al mític traçat de Losail.

Àlex Márquez, germà de Marc Márquez sis vegades campió de Moto GP, confia l’electrònica de la seva moto de l’equip Honda LCR al vilassarenc Jaume Carrau. És el conjunt satèl·lit de la marca japonesa que competeix amb, exactament, les mateixes motos que l’equip oficial, el Repsol Honda, que lidera el seu germà en companyia del vallesà Pol Espargaró. Jaume Carrau ens detalla la seva complicada feina, que consisteix en posar a punt tota l’electrònica de la moto.  

Tot reglat a la centèsima. No hi poden haver errors. Hi ha molt en joc. Diners i, és clar, la vida dels pilots. La comunicació és bàsica i fonamental. Ells ho noten tot, absolutament tot, quan van dalt de la moto, explica Jaume Carrau.

És molt important que els tècnics coneguin molt bé com els hi agrada als pilots portar la moto per fer els ajustaments tècnic requerits per la seva manera de conduir.

I no només això. Cada traçat canvia. Per tant, el vilassarenc ha d’estar molt atent fins a la més petita variació que hi pugui haver.

I quan el seu pilot guanya, tot l’equip sent, com no pot ser d’una altra manera, la victòria com a pròpia. Mil hores de feina colze a colze. Quan es produeix aquesta situació, l’alegria és un sentiment compartit per tot l’equip, pel treball realitzat.   

Una feina que li ha arribat després de molta feina feta. Treball i treball són els secrets de Carrau. La seva recepta. Confessa que no s’havia imaginat, mai, arribar tan lluny.

Diu que sempre li han agradat les carrere. Quan anava a la Universitat, on va cursar Enginyeria Industrial, arrossegava als seus companys a veure els rallys, de cotxes i de motos. Finalment es va decantar més per les motos. En acabar la universitat, va fer un màster en Enginyeria de Competició.

És en un equip com l’Honda LCR i treballant en un paddock internacional, en el qual l’anglès és bàsic.

Un circ espectacular. Moltes hores de feina, moltíssims viatges, constants canvis de països..

És molt important la relació amb els companys, ja que es passa mig any fora de casa viatjant per motius de feina.

Un Mundial de Moto GP que arrenca aquest cap de setmana i ho farà blindadíssim contra la maleïda SARS COV 2.

Jaume Carrau vol desmitificar la imatge que els profans ens fem dels pilots.  Són persones com nosaltres, explica Carrau. Especialment, els germans Márquez que són molt humils. És un plaer treballar amb ells, destaca Carrau. Assegura que els pilots no són uns bojos de la velocitat. És totalment al revés.

Subratlla que els pilots tenen un nivel de concentració i domini de la moto molt gran.  

Carrau aterra a Qatar per començar a preparar tot el paquet electrònic de la poderosa Honda de l’Àlex Márquez que ja té ganes de deixar sonar el seu motor. Semàfor en verd. Arrenca el Mundial de Moto GP.