Fins al 20 de maig, exposició del concurs escolar de dibuix del GOVI

Fins al 20 de maig la Biblioteca Ernest Lluch està acollint una exposició dels dibuixos, que han participat al concurs escolar de dibuix organitzat pel GOVI, tant els premiats com els no premiats, adreçat a  alumnat de primària (de 1r a 6è) residents a Vilassar de Mar o que pertanyin als centres escolars del nostre municipi inclosa l’escola Pla de l’Avellà.

El passat 6 de maig, tenia lloc l’acte de lliurament dels premis  d’aquest certamen, organitzat amb la col·laboració de la Regidoria de Cultura. El tema d’aquest any era “Vilassar de Mar no oblida les persones necessitades del tercer món”.  El concurs donava suport a la campanya contra la fam de Mans Unides 2022 que té per lema «La nostra indiferència els condemna a l’oblit».

Enguany s’han rebut 846 dibuixos (139 de l’alumnat de  l’Escola Franciscanes, 91 del Pérez Sala, 247 del Vaixell Burriac, 295 de l’Escola del Mar i 74 de l’escola Pla de l’Avellà).

En l’acte de lliurament de premis, van intervenir la regidora de Cultura Esther López, el jurat, representants de les entitats organitzadores i va tancar l’acte l’alcalde Damià del Clot.

Es van lliurar 21 premis per part de GOVI, Caritas, Mans Unides i Rotary Club Vilassar Burriac.

Els premis lliurats pel GOVI van ser els següents:

Per a cicle inicial, el primer premi va ser per a Sergi López de Haro Ríos (de l’escola Vaixell Burriac), el segon per a Ainè Rey Barrios (d’aquesta mateixa escola), un tercer premi va ser per a Samia Haddouchi (d’aquesta  mateixa escola) i l’altre tercer premi va ser per a Michelle López Martorell (de l’escola Franciscanes).

Per a cicle mitjà, el primer premi va ser per a Júlia Fraile (de l’escola Pérez Sala), el segon premi per a Carlota Guasch (de l’escola Pla de l’Avellà), un tercer premi va ser per a Jimena Abigail Garay Morel (de l’escola Vaixell Burriac) i l’altre tercer premi va ser per a Lucia Contreras (de l’escola del Mar).

Per al cicle superior, el primer premi va ser per a Liam Triguell Gallardo (de l’escola Pla de l’Avellà), el segon per a Carla Viñals Vilà (de l’escola Pérez Sala), un tercer premi va ser per a Berta de la Rosa Roselló (d’aquesta mateixa escola) i l’altre tercer premi va ser per a Javier Peláez Mayor (de l’escola Franciscanes)

Els premis lliurats per Mans Unides van ser els següents:

El premi del cicle inicial va ser per a Martín León Anglada (de l’escola Vaixell Burriac), el premi cicle mitjà per a Maia Alté Vilà (d’aquesta mateixa escola) i el premi cicle superior per a Angela Sánchez Lorenzo (de l’escola Pérez Sala).

 Els premis lliurats per Rotary Club Vilassar Burriac van ser els següents:

El premi cicle inicial va ser per a Lucía Duran Martín (de l’escola Les Franciscanes), el premi cicle mitjà per Aran Llibre Oribes (de l’escola Pérez Sala) i el premi cicle superior per a Valeria Liberatore (de l’escola Del Mar),

 Els premis lliurats per Caritas van ser els següents:

El premi cicle inicial va ser per a Ariet Ponsa Prat (de l’escola Pérez Sala), el premi cicle mijà per a Nicole Solana Sbolewska (de l’escola Pla de l’Avellà) i el premi cicle superior va ser per a Alex del Hierro Granados (d’aquesta mateixa escola)

Tots els alumnes premiats van rebre un diploma acreditatiu. Entre els premis, hi ha llibres, material esportiu i de jocs, etc….

Carles Malfeito ha fet un balanç molt positiu del nivell de participació que hi ha hagut, de la col·laboració de les escoles, del suport de les entitats (Mans Unides, Caritas, Rotary Club Vilassar Burriac, Vilassart…), de la Biblioteca, de l’Ajuntament i dels establiments (Optichic, Llibreria Índex) que col·laboren en l’organització d’aquest certamen.

Pel que fa a com són els dibuixos rebuts hi ha una gran varietat de situacions que els nens i nenes han reflectit en els seus dibuixos: des de l’ajuda a persones que necessiten menjar, com l’ajuda a construir edificis per viure i a construir escoles, ajuda per fer arribar aigua