Adif calcula en 20 milions d’euros els desperfectes ocasionats pel temporal Glòria

Uns 20 milions d’euros és el cost, segons ha estimat Adif, dels danys que ha deixat el temporal Glòria, el pitjor que ha patit la costa catalana en els darrers 20 anys, en les infraestructures ferroviàries. La línia R1, la del Maresme, ha estat una de les més afectades amb un total de 14 incidències greus. Adif indica que segueixen treballant per restablir la normalitat el més aviat possible.

El Maresme i Girona han estat les zones més afectades pel temporal de vent, aigua i fortes onades. Adif ha explicat, en una nota de premsa, que les primeres estimacions xifren en 20 milions d’euros el cost de les despeses.

El Glòria ha deixat, segons aquest operador ferroviari, 52 zones amb danys greus o molt greus a les instal·lacions, 14 de les quals, per cert, són a la línia que a nosaltres ens afecta directament. És a dir, la Barcelona-Mataró-Maçanet.

Adif insisteix en que, des d’un primer moment, s’ha començat ja a treballar per reparar les instal·lacions afectades, però recalquen, també, que hi ha indrets on s’hi ha accedit amb retards per culpa de les dificultats que han tingut per accedir a les zones fetes malbé.

Hores d’ara, s’ha aconseguit restablir la circulació en tots els trams, a excepció del trajecte Malgrat-Blanes, que és interromput per l’esfondrament del pont sobre la Tordera. De moment, es manté sense previsió de restabliment. Les primeres valoracions estimen entre sis i nou mesos, el temps que es pot trigar a recuperar la plena normalitat.

A la línia del Maresme, i segons subratlla Adif, les fortes onades i el vent del Glòria van provocar danys a les senyalitzacions i comunicacions en 4 trams, tres trajectes es van veure afectats per acumulacions a les vies de sorra i sediments i altres afectacions van acabar amb desperfectes en la via i en la xarxa de fibra òptica.

Actualment, la R1 de Rodalies és operativa entre Barcelona i Malgrat de Mar i entre Blanes i Maçanet.

En total Adif, ha mobilitzat més de 220 tècnics propis i d’empreses col·laboradores i una trentena de màquines a més de camions per tal de reparar els danys. L’operadora insisteix en què hi ha zones en les quals els desperfectes són tan greus que els tècnics no poden accedir, amb seguretat, a les vies.