Quins són els principals reptes per a l’escola pública catalana? I les possibles solucions? Aquestes són les qüestions que Babord posa aquest divendres, sobre la taula de debat, a partir de les 7 de la tarda i a la Sala Carrau, amb la participació de diferents especialistes que abordaran cadascú, des del seu prisma, des de la seva òptica, la problemàtica.
Des de la formació lila, Martí Casares apunta que era una xerrada que la covid-19 va fer suspendre, en el seu moment, i que, ara, per la situació actual; amb diferents vagues, es posa en el centre del debat. Ha subratllat que es tracta d’un acte que dona valor a l’escola pública en un moment en què té moltes mancances i ha afegit que l’objectiu és debatre sobre el fons de l’escola pública, les seves problemàtiques i els reptes que té davant.
Casares dibuixa quins són, a l’entendre de Babord, els principals problemes de l’escola pública. Ha explicat que consideren que el sistema educatiu a Catalunya està basat “en una estructura com a mínim problemàtica, la xarxa d’escola pública i concertada i que això afecta a l’educació”. Un altre tema que es tractarà serà el paper de la metodologia educativa.
Ha subratllat que des de Babord fan un aposta molt clara per l’escola pública i consideren que tots els recursos públics sobre ensenyament haurien d’anar destinats a construir una escola pública de qualitat.
La xerrada tindrà la forma de diàleg i intervindran Joan Artigal, membre de l’equip pedagògic de l’institut-escola Trinitat Nova; Tere Esperabé, responsable de política educativa de CCOO; Miquel Àngel Essomba, professor de pedagogia a la UAB i Lidon Gasull, directora de l’AFFAC.