Xavier Monge (CUP): “S’ha de repensar la zona agrícola del nostre municipi de manera diferent, com un espai pensat per al conreu de proximitat”

Qüestions cent per cent vilassarenques. Pacificació de l’N-II al Baix Maresme, sortides futures de trànsit a la C-32 i la pressió del canvi climàtic sobre el Passeig Marítim de Vilassar de Mar. Aquestes són les preguntes que, des d’aquesta casa, hem fet arribar a totes les persones cap de llista de les diferents formacions polítiques que es presenten a les eleccions al Parlament de Catalunya d’aquest diumenge. Segons els serveis jurídics del nostre consistori, consultats per aquesta casa, les diferents formacions tindran el seu dret a escollir, segons la seva disponibilitat interna, la persona portaveu que triïn, sempre dins de la seva llista electoral. Hem continuat avui aquesta ronda d’entrevistes amb Xavier Monge, número 74 de la candidatura de la CUP, que encapçala Laia Estrada.

La primera pregunta que hem adreçat a totes les persones entrevistades rau en la pacificació futura de l’N-II i la convivència entre un disseny pensat per l’ús i gaudi de veïns i veïnes i els enormes tràilers que, cada dia, diumenges inclosos, mou el Mercat de Flor i la Planta Ornamental de Catalunya amb seu a Vilassar de Mar. Monge ha explicat que el Mercat de Flor s’ha convertit en un model d’importació i exportació i això ha motivat que necessiti importants infraestructures de transport. Ha  apuntat que una de les possibilitats que es contemplen és millorar l’accés pel Torrent de les Tartanes que connecti amb la sortida a la C32 per Premià. Ara bé, aposten des de la CUP per repensar la zona agrícola del nostre municipi de manera diferent, com un espai pensat per al conreu, per a l’agricultura de proximitat, en lloc de seguir avançant, ha dit, “en la lògica actual que l’està convertint en un mer polígon logístic d’importacions i exportacions, amb l’enorme impacte de trànsit pesat que comporta i en detriment de l’agricultura de proximitat que defensem”. Ha afegit que la que l’ N-II i el model pacificat que defensen i que necessita la comarca,  no pot assumir el trànsit de camions que genera el Mercat de Flor.

Hem volgut aprofundir el tema dels accessos a l’autopista que han de fer-se pensant en alliberar de cotxes l’ N-II. Monge aposta per la mobilitat sostenible decidida, amb una aposta estratègica i valenta pel transport públic, que, subratlla, ha de connectar tot el territori.

I la darrera qüestió. Canvi climàtic i el risc d’esfondrament del passeig Marítim de Vilassar de Mar, el més afectat de la costa central catalana. Amb el problema afegit, és clar, de la manca de sorra. Ha subratllat que les platges s’han de pensar com a espais naturals més enllà d’espais d’oci. Per tant aposten per la renaturalització de les platges, regenerar les praderies marines, i posar en marxa la progressiva retirada d’infraestructures  arran de mar, especialment obligant als ports a fer el by pass de la seva sorra de llevant. No podem, diu Monge, seguir construint espigons fent infraestructures que castiguen la biodiversitat. Ha manifestat que no es poden seguir construint espigons fent infraestructures que castiguen la biodiversitat, i que obvien la realitat tossuda de la dinàmica marina. Ha recordat que es tracta d’una competència de l’Estat i ha afegit que, “per tant, sense recuperar la plena sobirania, nosaltres no podrem decidir per nosaltres mateixos sinó que seguiran manant des de Madrid”             

Respostes vilassarenques a les principals inquietuds que poden tenir veïns i veïnes de Vilassar de Mar de cara als comicis de diumenge.

Des d’aquesta casa, des de Vilassar Ràdio volem agrair la feina feta des dels serveis jurídics de l’Ajuntament de Vilassar de Mar i, en aquest cas, també, de la feina feta des de la secció local de la CUP.

.