Sons de la Festa Major de 2018

Vilassar de Mar viu intensament la seva Festa Major des de divendres 22 fins al dimarts 26, amb una setantena activitats de tota mena i propostes per a totes les edats, combinant actes tradicionals amb d’altres més innovadors. Els passats dies 15, 16 i 17 de juny es va viure un preludi de la festa amb tres dies amb moltes de les activitats de La Rierada, un projecte que va néixer fa tres anys amb la unió dels joves de la Festa’l Burro i l’Assemblea de Festes Reivindicatives i que divideix el poble en tres sectors: gent pagesa (verds), mestres d’aixa (taronges) i pescadors-contrabandistes (blaus).

El programa de Festa Major, a més del fulletó que s’ha repartit a les cases, es pot consultar al web www.vilassardemar.cat/festa-major i a l’APP Vilassar de Mar per a dispositius mòbils (actiu per a Android i en breu per a iOS). Un any més, i ja van 9, gràcies a Vilassar Ràdio s’ha gravat el programa de la Festa Major de Sant Joan en format àudio (mp3) per tal de fer-lo accessible a les persones invidents. En total una vintena de CD’s que mitjançant la col•laboració de l’ONCE es faran arribar a les persones invidents del municipi.

Des de l’emissora desitgem una bona festa major a tota la ciutadania, a tots els nostres oients i a totes i cada una de les persones que han fet possible Vilassar Ràdio des de l’inici de les nostres emissions el juny de 1980 i que formen part de la nostra història com a mitjà de comunicació. Aquesta festa major complim 38 anys.

Per Festa Major, diversió sense cap agressió

Aquest és el lema que, des de l’any passat, ressona a la Festa Major de Sant Joan. Aquest any, a més, ve acompanyat d’una sèrie d’accions que tenen com a objectiu principal que no hi hagi cap agressió masclista. Aquestes accions són les següents:

Punts Liles: Són punts d’informació, prevenció, detecció i actuació davant les violències masclistes que es puguin donar durant la festa. N’hi haurà tres: a l’Escola del Mar, al Pérez Sala i al Patronat. Aquests punts es complementaran amb els d’Energy Control, que busquen reduir els riscos del consum de drogues.

Ruta Lila: Posem a l’abast de la població un mapa en el que s’hi poden identificar les zones de festa, els equipaments, els punts liles i un recorregut recomanat que ha estat estudiat i valorat. En el seu disseny han participat les associacions de dones del municipi.

Protocol contra les agressions sexistes: Enguany, l’Ajuntament s’ha adherit al protocol d’actuació davant de les agressions sexistes que es poden produir a l’entorn d’oci que va ser creat per La Rierada i Histèrika Lilith.

Des de les regidories d’Igualtat i la de Joventut, juntament amb les entitats municipals que treballen pels drets de les dones, s’han impulsat aquestes accions perquè la Festa Major sigui igualitària i lliure de masclisme.

Vilassar Ràdio ofereix una programació especial des de divendres 22 fins al dimarts 26 de juny

CANVI D’ÚLTIMA HORA: Pel  que fa a la nit musical que organitza la Rierada aquest divendres 22 de juny a partir de 2/4 de 10 de la nit a l’aparcament del Patronat Parroquial, amb actuació de Miquel del Roig, el punxa disc Hochi i dos grups de música, hi ha un canvi d’última hora. La formació “En quarentena” finalment no podrà venir a actuar i serà substituït pel grup “El ventilador”. L’altre grup que actuarà serà Tremenda Jauría.

AUDIOS SONS FESTA MAJOR 2018:

Un dels plats forts de la Festa Major és l’actuació aquest divendres a partir de ¾ de 12 de la mitjanit del grup de pop Els Amics de les Arts a l’Escola Pérez Sala. La formació, nascuda el 2005, està integrada per Dani Alegrat, Joan Enric Barceló, Eduard Costa i Ferrany Piqué. Des d’aleshores ha editat diversos àlbums, amb lletres que ens parlen de situacions quotidianes, amb els jocs de paraules i la ironia com a recursos. El 2018 ha aconseguit el premi Enderrock de la crítica al millor artista de l’any. En Joan Enric dels Amics de les Arts ha explicat a “Parlant de tot”  el divendres 22 de juny que estan molt il·lusionats de venir a actuar al nostre poble.  El programa també ha comptat amb una entrevista i actuació musical de Pele MacLeod i amb una entrevista a l’alcalde de Vilassar de Mar, Damià del Clot. En el transcurs de l’espai s’ha presentat el CD solidari “Vilassar Sona”

Escolteu aquí edició especial PARLANT DE TOT 22.06.2018


L’artista vilassarenc  Miquel Ortega Rectoret presenta del  23 de juny al 31 de juliol l’exposició “Poble, mar i pedres”  al Museu Monjo. Nascut el 1957, s’ha especialitzat en la tècnica i l’art del mosaic utilitzant la pedra, el marbre, la ceràmica i fragments de la natura.

 

Escolteu aquí entrevista a MIQUEL ORTEGA RECTORET

“El Ventilador” actuen en la nit musical organitzada per La Rierada, aquest divendres 22 de juny

Escolteu aquí entrevista al grup musical EL VENTILADOR

Escolteu aquí el programa especial de divendres 22 de juny a la tarda: arribada del Sant Ramon, entrevista als gegants Pigat i Lucía, paraules de l’alcalde Damià del Clot obrint la festa major, pregó de Carles Duran, entrenador del Club Joventut Badalona, actuació musical de Sant Pau Rhum Band, actes organitzats per la Parròquia per festes, entre altres continguts:

Escolteu aquí el programa especial de dissabte 23 de juny al matí: connexió amb Fira Americans, subhasta de peix, agermanament del quitllat Sant Ramon i el sardinal Notre-Dame-de-Consolation, concert-vermut a càrrec de l’AVAL, entre altres temes.

Escolteu aquí el programa especial de dissabte 23 de juny a la tarda: connexions amb audició i balls de Sons de Vilassar de Mar, de l’AVAL,rribada de Flama del Canigó, entrevistes al públic assistent sobre com viuen els actes de Festa Major, recordatori dels 38 anys de Vilassar Ràdio, entrevista a l’alcalde Damià del Clot i a la regidora de cultura Esther López sobre com està funcionant la festa major; Josep Albert Petit ens parla sobre la sardinada organitzada per l’Agrupació Socialista de Vilassar de Mar dimarts que ve 26 de juny, audicions de sardanes i activitats d’Amics de la Sardana, entre altres temes:

Escolteu aquí el programa especial de diumenge 24 de juny a la tarda amb la transmissió de l’exhibició castellera des de la plaça de l’Ajuntament, amb l’actuació dels Capgrossos de Mataró i els Xics de Granollers.

 

Escolteu aquí el programa especial de dilluns 25 de juny al vespre amb la transmissió del concert de presentació del CD solidari “Vilassar Sona”, des del pati de l’escola Pérez Sala:

Aquí podreu escoltar els Sons de la Festa Major de la nostra localitat. Si us trobeu fora del Maresme i no podeu escoltar-nos FM (98.1), recordeu que també emetem per Internet