“Parlant de tot” tracta sobre les principals qüestions de consum que seran notícia enguany
La secció de consum del magazín matinal “Parlant de tot” ha tractat, aquest passat mes de gener, sobre les qüestions relacionades amb aquest àmbit que són actualitat i que continuaran essent notícia aquest 2024.La secció compta amb la participació de l’advocat Oriol Contreras, responsable de l’OMIC (Oficina Municipal d’Informació al Consumidor) de la nostra localitat.
Ha explicat que durant aquest 2024 continuarà havent-hi moltes reclamacions en relació a les companyies elèctriques, a la banca, al tracte que algunes grans empreses donen als seus clients i al tancament d’algunes empreses com centres d’estètica.
Anem a pams:
En relació a Endesa, Contreras ha explicat que continuen sense enviar factures a alguns clients, sense donar cap explicació. Ha recordat que la Junta Arbrital de Consum de la Generalitat estableix que, en relació a les factures que no se’ns han cobrat en el moment en què tocava, es pot demanar una reclamació de 20 euros, per cada factura.
Una altra qüestió destacada és que, fa pocs dies, el Tribunal de Justícia de la Unió Europea ha decidit ampliar de manera indefinida el termini per reclamar la devolució de les despeses de constitució d’una hipoteca anterior al 2019, any en què es va aprovar la nova llei hipotecària. Això comportarà que hi hagi moltes reclamacions sobre aquesta qüestió.
La tercera qüestió, les bombones de gas de Repsol. Contreras ha explicat que ara s’ha descobert que els repartidors de les bombones de gas cobraven un sobrecost de 4 a 6 euros més per bombona. Repsol ha comunicat que obrirà una investigació interna. Si el repartidor va donar tiquet a l’hora de cobrar, s’ha de guardar el tiquet per poder reclamar. Si no va donar tiquet o el comprador ha llençat el tiquet, és difícil reclamar, segons ha dit Contreras.
Quarta qüestió. Algunes grans empreses tanquen sense preavisar i això afecta als clients i clientes que han contractat un crèdit amb una financera per pagar els serveis oferts aquesta empresa. El que succeeix és que, encara que l’empresa hagi tancat, la financera els continua cobrant el rebut en el seu compte bancari. Ha posat com a exemple recent d’aquest tipus de casos les clíniques Ideal, que prestaven serveis de depilació làser, estètica corporal i facial. Van tancar al desembre.Hi ha alguns clients que han pagat tot el cost del crèdit de la financera, La majoria de clients han pagat una part del crèdit contractat i, pel que fa a l’altra part del crèdit, la financera els continua cobrant cada mes el rebut.Contreras ha recomanat a totes les persones que es trobin en aquest cas que deixin de pagar-lo i que vagin l’OMIC a presentar una reclamació contra la financera. I és que la llei de crèdit del consum estableix que, si no hi ha servei, no s’ha de pagar el crèdit restant. També ha recomanat que es demani al banc que retorni els dos últims rebuts
La propera edició d’aquest espai de consum tractarà sobre l’aigua i el consum de l’aigua.
La secció s’emet cada primer dijous de mes al magazín “Parlant de tot”.
L’OMIC és un servei municipal d’atenció directa i gratuïta als ciutadans que informa, orienta als consumidors sobre els seus drets i rep denúncies i reclamacions en temes de consum. Està ubicat a Espai 9 Centre (avinguda Montevideo, 47). L’OMIC atén els matins de dimarts i dijous presencialment. Atén només per telèfon els dimecres tarda.
Recordem que la seva línia telefònica és el 93 754 05 00.