Lleuger descens en la natalitat a Vilassar de Mar el 2021

A Vilassar de Mar, l’any passat, van néixer 123 infants. Una xifra, però, que representa un descens del 4% dels naixements amb relació a 2020. El nostre municipi experimenta, doncs, un lleuger descens en la natalitat al bell mig de la nostra comarca que acredita un repunt general, malgrat que és inferior a la mitjana catalana.

Els noms més posats? Júlia i Ona per les nenes i Jan per als nens. Desbanquen als qui darrerament havien marcat tendència als 30 municipis del Maresme que eren Emma i Martí.

L’any passat, el Maresme va trencar la tendència dels darrers 6 anys en els quals la natalitat anava a la baixa. Lleuger repunt a la nostra comarca, doncs, amb un total 3.170 nadons; un 1,77% més que l’any 2020.

Pràcticament, a la meitat dels municipis maresmencs es va notar aquest augment. Especialment a Caldes d’Estrac (amb un increment del 66,6%) i a Premià de Mar (un augment del 40,6%). A l’altra banda de la balança, en el capítol de descensos, el lideren Santa Susanna i Teià.

I pel que fa als noms més posats per pares i mares? La primera notícia la trobem en el fet que Marc (el nom més posat al Maresme en els darrers divuit anys consecutius) cau fins a la 17a posició del rànquing. També ho fan Emma i Martí que van ser les opcions més escollides per als nadons de 2020. L’any passat, i pel que fa a nens, Jan va ser el nom més posat seguit per Nil i Liam. Pel que fa a les nenes, empat tècnic al Maresme entre Júlia i Ona, seguides per Mia i Martina.