Després de dos anys de feina, el dissabte 2 de març tornarà a funcionar l’estació de tren d’Ocata, al Masnou. La complexitat de l’obra, amb un pressupost de 3,7 milions d’euros, ha provocat aquest retard en la data l’obertura de l’estació, que s’ha hagut d’endarrerir vàries vegades. L’Ajuntament del Masnou havia sol·licitat de manera reiterada a l’operadora ferroviària que anunciés la data definitiva en la qual es reprendria el servei ferroviari. Les obres han consistit, bàsicament, en remodelar l’estació, de manera integral, i fer-la accessible a les persones amb mobilitat reduïda. Des de l’Ajuntament del Masnou l’alcalde Jaume Oliveras ha valorat molt positivament la notícia.
El 2 de març, doncs, tot i que els ascensors encara trigaran unes setmanes, els trens de les línies R1 i RG1 tornaran a aturar-se a l’estació d’Ocata.
Virtu Morón, cap de Premsa de Rodalies de Renfe a Catalunya, ens ho avançat aquest matí: una estació reformada i moderna.
La complexitat de l’obra ha provocat retard en la data l’obertura de l’estació, que s’ha hagut d’endarrerir en diferents ocasions. De fet, Renfe va anunciar fa algunes setmanes que l’estació s’obriria a finals de gener, però finalment no va entrar en funcionament en aquesta data.
Per la seva banda, l’alcalde del Masnou, Jaume Oliveras, ha explicat que des del consistori masnoví havien sol·licitat de manera reiterada a l’operadora ferroviària que anunciés, d’una vegada per totes, la data en la qual es reprendria el servei ferroviari.
Morón, des de Comunicació Renfe, ens ha explicat els motius de perquè han estat tan complexes les obres, que milloren l’accessibilitat a l’estació: per la proximitat amb el mar, ja que hi ha hagut filtracions sobrevingudes, d’aigua, durant les obres, que s’han hagut de solventar, i perquè s’ hagut de treballar sense interrompre la freqüència de trens de la línia R1.
L’autobús llançadora que Renfe ha habilitat durant aquest temps com a servei substitutori continuarà funcionant durant uns dies. L’operadora anunciarà amb antelació l’anul·lació definitiva d’aquest bus que comunica el barri d’Ocata amb l’altra estació del municipi, la del Masnou.
Per la seva banda, Jaume Oliveras, alcalde del Masnou, ha explicat que les obres han durat dos anys i ha confessat que tot el procés s’ha viscut amb una “certa angoixa” durant per les dificultats de connexió que ha comportat als veïns i veïnes tant els desplaçaments a Barcelona com a la resta de municipis del Maresme.
Des de l’Ajuntament del Masnou l’alcalde del municipi ha valorat molt positivament la notícia de l’obertura de l’estació, malgrat -ha remarcat- que els ascensors encara no estaran enllestits
Amb la represa del servei ferroviari també es reobrirà el pas soterrat per a vianants que es va tancar amb l’inici de les obres i que connecta el passeig de Prat de la Riba (N-II) amb el passeig Marítim. El nou vestíbul de l’estació s’ha construït, també, sota les vies adaptat a les persones amb mobilitat reduïda. Tres ascensors són els que faran que l’estació i el pas siguin accessibles. No obstant això, el 2 de març es reprendrà el servei ferroviari sense que els ascensors estiguin en funcionament. Renfe preveu “posar en servei els ascensors en unes setmanes”, segons ens han fet arribar a la nostra redacció.
Es refereixen als dos ascensors que connecten el vestíbul amb les andanes. El tercer ascensor, que és l’únic de titularitat de l’Ajuntament, comunicarà la vorera del passeig Prat de la Riba amb el vestíbul de l’estació i el pas soterrat. S’està treballant per enllestir tots els tràmits i que aquest últim pugui entrar en funcionament d’aquí a un mes, aproximadament. En l’altre extrem del pas soterrat, el de la platja, l’accessibilitat estarà garantida per la rampa que s’hi ha construït per accedir al vestíbul de l’estació.
De fet, el gruix de les obres fa algunes setmanes que s’havien acabat, però els operaris continuaven treballant en la instal·lació dels ascensors, les connexions elèctriques i altres actuacions accessòries.
L’anunci que ha fet Renfe era molt esperat per bona part de la ciutadania i el teixit comercial i hostaler masnoví, especialment del barri d’Ocata.
Renfe ha invertit 3,7 milions d’euros (IVA inclòs) en l’adequació de l’estació per fer-la totalment accessible, en el marc del Pla ‘Transformem Rodalies’. L’obra, de gran complexitat per la proximitat amb el mar i per fer-la compatible sense haver d’interrompre la circulació dels trens, ha consistit, principalment en la construcció d’un vestíbul subterrani, a més de la instal·lació de nous ascensors, la renovació de les andanes, la instal·lació de nous controls d’accés, noves marquesines i la millora de l’enllumenat general.