Laura Martínez, alcaldessa:“Pactant amb ERC-VdM Futur prioritzem Vilassar de Mar per davant d’interessos de partit”
“Pactant amb ERC-VdM Futur prioritzem Vilassar de Mar per davant d’interessos de partit”. Ho pot dir més alt, però no més clar. L’alcaldessa de Vilassar de Mar, Laura Martínez Portell (Junts Estimem Vilassar), ha estat la nostra convidada, aquest dilluns, en el nostre magazín matinal “Parlant de Tot” per valorar el pacte de govern amb ERC-VdM Futur, signat el passat divendres 3 de novembre.
Amb ella hem repassat el canvi de carteres, la creació de noves regidories i el perquè del pacte. També hem sabut els objectius primordials d’aquest nou govern municipal amb majoria.
Amb Martínez hem encetat la roda d’entrevistes que fem, aquesta setmana, per valorar el pacte al consistori de Vilassar de Mar.
Martínez sempre havia insistit en què volia un “govern sòlid i estable”. Amb el pacte amb ERC-VdM Futur, doncs, Junts Estimem Vilassar passa de tenir 9 persones regidores a la plenària a 12. 12 sobre 21.
L’alcaldessa ha explicat com es va gestar tot plegat. Al principi, admet, les relacions amb la formació republicana van ser complicades. “Hi havia molt de desgast per les dues parts. Tensions que venien de l’anterior legislatura”. Però, ha recordat, després de l’estiu i després de deixar-ho refredar tot plegat, la comunicació va ser molt fluida. Respecte i confiança entre les persones al marge, ha apuntalat, de programes electorals que, d’altra banda rebla, eren molt semblants
Preguntada perquè han segellat amb ERC-VdM Futur, Martínez Portell ha explicat que es van explorant aliances tant amb els republicans com amb el PSC. Segons ella, el PSC té altres tempos que no eren els de Junts Estimem Vilassar.
Ha celebrat, Martínez Portell el pacte. Creu que, amb un govern fort i estable, Vilassar de Mar no perdrà el temps que, segons ella, el nostre municipi ja no té. L’alcaldessa resumeix: amb el pacte amb ERC-VdM Futur “hem posat Vilassar de Mar per sobre de qualsevol interès de partit”.
Ha subratllat que des del govern volen treballar d’una altra manera, no volen treballar d’esquena a la resta de forces polítiques, i que volen parlar i consensuar temes i dibuixar el futur del nostre municipi conjuntament. “Tot allò que es treballi conjuntament és bo per a Vilassar de Mar “, ha conclòs.
En virtut de l’acord, ERC-VdM, Futur es queda amb dues carteres potents. Cultura i Medi Ambient. Amb la primera, directa posada. Ha explicat que comparteixen objectius. Ha recordat que a Medi Ambient hi ha un repte molt important, que és posar en marxa el nou contracte de recollida d’escombraries, que comportarà un canvi de sistema de l’actual, perquè hi haurà dues franges amb contenidors tancats que s’obriran amb targeta
Al marge, es creen noves regidories, fruit de l’acord, com la de Barris, la de Platges, la d’Agricultura i la de Planificació Municipal
Martínez Portell podrà, doncs, començar a fixar els pressupostos de 2024. Estant buscant que els números quadrin. I insisteix, l’alcaldessa, en el que venia dient des de la campanya electoral. No apujarà l’IBI malgrat que molts ajuntaments ho estiguin fent
Martínez ha explicat que la major part dels consistoris han apujat l’IBI per tres causes principals: l’augment dels interessos bancaris, la qual cosa fa que els consistoris tinguim més despesa perquè s’han de pagar més interessos, l’augment del preu dels subministres com la llum i l’augment de sou dels treballadors, d’acord amb el que estableix la legislació estatal. Ha explicat que al nostre consistori hi ha una despesa corrent cada mes que és més elevada que la que hi havia l’any anterior. No hi ha una altra solució ha dit, que reduir la despesa.
També li hem preguntat com ha rebut Vilassar de Mar la notícia del pacte. Sincera, Martínez Portell, ha explicat que hi ha hagut qui ho ha entès i qui els ha expressat dubtes.
Ha recordat que amb 9 regidors necessita pactar i que el fet que hi hagi persones diferents a ERC-VdM Futur, en relació amb l’anterior legislatura, ha facilitat el pacte amb aquesta formació.
Principals reptes, reptes immediats :el desplegament del nous contracte de recollida de residus i els números de Vilassar de Mar per a 2024.