Important reducció del comportament de l’atur tant al Maresme com a Vilassar de Mar que, per primer cop en molts mesos, situa la nostra taxa de persones desocupades per sota de la barrera del 7%. Concretament, el 6,86%. A dia d’avui, al nostre poble hi ha 672 persones en situació de cerca de feina, un 4,2% menys que al mes de març. Les dades de l’abril ens deixen 20.853 persones aturades a la nostra comarca, reducció de 3,43% en relació al mes anterior i una taxa comarcal del 9.58%.
Així doncs, dades positives. Hem vist com el mes d’abril ens ha deixat al Maresme una reducció intermensual del 3,43%, un percentatge que s’amplia a gairebé el 8% en la comparativa interanual. És a dir, en relació al mateix mes de 2022. El descens del nombre de persones inscrites a les oficines d’ocupació del Maresme com a aturades és general a tots els grups d’edat i extensible a tots els sectors econòmics. Tot i això, la taxa d’atur registral maresmenca, que se situa en el 9,58%, continua sent superior a la provincial (9,11%) i a la catalana (8,90%).
A la comarca hi ha 20.853 persones en situació d’atur, el 57,6% de les quals són dones (12.020) el que suposa que el Maresme manté un elevat percentatge de feminització de la desocupació, igual que una important concentració en el grup de persones d’entre 55 i 64 anys que representen el 38,02% del total de persones que cerquen feina.
A nivell local, les xifres d’atur només han repuntat en 4 dels 30 municipis maresmencs. Són, i per aquest ordre, El Masnou, Sant Pol de Mar, Teià i Tiana. La forquilla maresmenca es mou entre el 4,54% de Cabrera de Mar (tradicionalment la més baixa de la comarca) i el 12,99% de Pineda de Mar que acostuma a ser, normalment, la més alta.