La Generalitat ha anunciat que farà un estudi «acurat» de la mobilitat al Maresme

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) engegarà aviat l’estudi més acurat que s’ha fet fins ara sobre la mobilitat al Maresme. Aquest document inclourà, entre altres punts, la controvertida anàlisi sobre el volum de vehicles que podrà suportar l’autopista C-32 quan l’actual N-II es transformi en un carrer més. En ple debat sobre les infraestructures a la comarca, des del Consell Comarcal es crearà una comissió amb representants de tots els grups polítics que farà d’interlocutora amb la Generalitat per resoldre la construcció o no de la polèmica via alternativa a la carretera N-II.

El secretari de Mobilitat, Manel Nadal, va precisar ahir que el plantejament defensat per alguns sectors de fer gratuïta l’autopista C-32 «ara no és viable» ja que “si no es pagués peatge, correríem el risc que els camions que habitualment utilitzen l’AP-7, que també és de peatge, utilitzessin l’autopista del Maresme, fet que podria col•lapsar-la”. Tot i això, el secretari de Mobilitat va admetre que aquest supòsit també s’ha de preveure dins l’estudi general sobre mobilitat a la comarca. Manel Nadal considera que l’interlocutor principal del Maresme amb la Generalitat «ha de ser el Consell Comarcal» i va afegir que «en cap cas el govern deixarà de parlar amb la gent del territori, però el nostre nexe principal serà la comissió que es creï des de l’organisme comarcal».

Leave a Reply