La Generalitat destinarà 49 milions d’euros per pacificar la N-II

Ara sí que sí. Ja fa temps que ho venim anunciant des d’aquest informatiu; però ja és una realitat. Gràcies a l’acord entre ERC i els Comuns per aprovar els Pressupostos de la Generalitat, una partida de 49 milions d’euros anirà a parar al Maresme per tal de pacificar la N-II i fer-hi un carril bici. Aquesta artèria tindrà, doncs, un sol carril per sentit, velocitat limitada i es reurbanitzarà. El primer tram, amb Vilassar de Mar com a protagonista. Es començarà a treballar entre Mataró i Montgat.

El proper dijous, 23 de desembre, és previst que el Parlament de Catalunya doni llum verda a l’acord definitiu dels Pressupostos de la Generalitat per a l’any que entra. I compte, perquè en l’apartat d’inversions i infraestructures està reservada aquesta partida de gairebé 50 milions d’euros destinats a la nostra comarca per començar, ja, el projecte, tan esperat (especialment al Baix Maresme) de reurbanització de la N-II.

La Generalitat ,que ja ha iniciat la licitació de les obres per aquests treballs que se centraran, de bon començament, en un tram de 13 quilòmetres entre Mataró i Montgat. Consistirà en la creació d’un carril bici sobre la plataforma viària existent. A banda s’ampliaran les voreres, de manera que la carretera tindrà només un carril per sentit, respecte als dos que té actualment en la majoria de trams.

També està contemplat la creació de noves rotondes i diverses millores en les interseccions existents actualment. També s’aprofitarà per millorar la integració i accés a les estacions de la línia R1 de Rodalies i parades de bus interurbà.

La velocitat també estarà limitada, tot plegat amb l’objectiu de convertir l’N-II en “un carrer més” de la trama urbana dels municipis costaners del Baix Maresme. D’aquesta manera es vol evitar l’efecte de barrera amb el front marítim que genera actualment, i aprofitar el descens de trànsit que viu aquest vial amb l’alliberament dels peatges de la C-32.
El tram comprés entre Mataró i Montgat, aquests 13 quilòmetres, es beneficiaran de 18 milions d’euros inclosos en la partida de 49. La primera fase, que s’estendrà durant sis mesos, correspon a la redacció del projecte, i es farà en coordinació amb els municipis, entitats i agents del territori.

La C-32, segons la Generalitat, ha d’esdevenir la gran via de connexió entre municipis, eliminant aquesta funció a l’N-II. L’autopista també s’està reconfigurant, amb la creació de nous accessos i sortides al seu pas pel Maresme. El projecte, segons especifiquen des de la Generalitat, està consensuat amb el territori a través del Pacte de Mobilitat del Maresme, subscrit amb el Consell Comarcal i amb la intervenció de diversos agents i municipis de la zona, així com del Comissionat del Maresme i la Diputació de Barcelona, entre altres.

Aquesta, doncs, és una petició llargament reclamada des del Maresme.