Ha mort el doctor Ramon Cunillera, referent a la sanitat maresmenca

Aquesta tarda, al tanatori de Mataró, se celebra la cerimònia de comiat del doctor Ramon Cunillera que va morir, als 62 anys, la matinada d’ahir. Llicenciat en Medicina i Cirurgia per la Universitat de Barcelona i especialista en Medicina Familiar i Comunitària, Cunillera comptava amb una àmplia trajectòria en l’àmbit de la gestió sanitària. El Maresme, doncs, diu el darrer adeu al qui va ser gerent de l’Hospital de Mataró i, darrerament, era director de la Corporació de Salut del Maresme i de la Selva. Al desembre de l’any 2020, Vilassar Ràdio va emetre un programa especial, en directe, des de l’Hospital de Mataró al voltant de la gestió de la pandèmia del coronavirus i que va pivotar al seu voltant.

Amb un ampli curricul vitae a les seves esquenes, Cunillera va ser nomenat l’any 2015 gerent del Consorci Sanitari del Maresme contribuint a la transformació i creixement de l’entitat. Vuit anys després, al 2023, va passar ser el màxim responsable de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva.

La seva trajectòria deixa una empremta profunda en el sistema sanitari català i, especialment, a Mataró, on va exercir com a gerent del Consorci en una etapa de gran complexitat. Llicenciat en Medicina i Cirurgia, Cunillera va completar la seva formació amb diplomatures en Sanitat i en Gestió de Qualitat dels Serveis Sanitaris. Aquest perfil, que combinava coneixement clínic i mirada gestora, va marcar tota la seva carrera professional. “La gestió d’un hospital us asseguro que és molt complexa”, ens va explicar.

Cunillera va assumir la gerència del Consorci Sanitari del Maresme el 2015 en un moment complicat. L’Hospital de Mataró arrossegava greus problemes econòmics, amb un pla de reequilibri sobre la taula i amb un debat públic obert sobre la situació del centre.

Durant els seus anys a la direcció, Cunillera es va caracteritzar per una gestió basada en el rigor, les dades i la necessitat de preparar l’hospital per als canvis assistencials del futur.

Per això va impulsar i defensar projectes d’ampliació i transformació com nous quiròfans, la millora de l’hospital de dia, l’ampliació de l’activitat ambulatòria i el futur equipament sociosanitari. La seva visió era clara: l’Hospital de Mataró havia de centrar-se, menys, en l’ingrés i més orientat a consultes externes, tractaments sense hospitalització, cirurgia sense ingrés i noves tecnologies aplicades a l’atenció als pacients.

El doctor Cunillera va ser l’eix sobre el qual va pivotar el nostre especial “Parlant de tot” que vam fer, en directe, el desembre de 2020 des de l’Hospital de Mataró. Ens confessava, emocionat, que els 32 anys com a metge  mai havia viscut una situació així. Afegia que la Covid-19 no era coneguda fins aleshores i que l’escenari a què van fer front els hospitals era semblant al que es dona en situacions de guerra.

Ramon Cunillera, doctor Ramon Cunillera, descansa en pau.