La secció “Fem Salut” del magazine matinal de Vilassar Ràdio “Parlant de tot”, coproduïda amb la Regidoria de Promoció de la Salut de l’Ajuntament, amb la col·laboració del CAP Doctor Masriera i les farmàcies de la nostra localitat, ha tractat sobre la feina realitzada al centre d’atenció primària del nostre municipi i l’operatiu i les mesures que estan aplicant des de l’inici de la pandèmia de la covid-19 per lluitar contra el coronavirus.
La directora del CAP Carme Vinyes ha explicat que hi ha una gran diferència entre el disseny i l’aplicació de l’operatiu de la primera i segona onada de la covid, ja que en el cas de la primera onada es partia de zero ja que no s’havia viscut en aquests últims anys una pandèmia d’aquestes característiques. Vinyes ha agraït que la major part dels pacients s’han adaptat a aquesta nova situació, i han seguit les directrus marcades per les autoritats de contactar amb els centres d’atenció primària per telèfon i internet i rebre atenció mèdica a distància, i d’anar només presencialment al CAP per emergències
Alba Sanvicente , infermera del CAP, ha explicat que encara queda un reduït nombre de pacients que s’impacienten i als que els hi costa una mica entendre que, si el seu cas no és una emergència, han d’adaptar-se a les noves vies d’accés i comunicació amb el CAP, tot demanant hora abans per ser atesos.
Ha recordat que el CAP combina l’atenció a la patologia crònica i aguda i als casos de coronavirus.
Vinyes ha explicat que els Centres d’Atenció Primària fan molta feina relacionada amb la covid-19, que sovint passa desapercebuda: disposen de dos gestors de covid-19, referent d’escoles i instituts, suport a les residències del poble, diagnòstic i seguiment dels pacients que tenen coronavirus amb la realització de proves PCR i test antigènics ràpids, seguiment mèdic dels contactes dels pacients amb covid-19.
Alba Sanvicente , infermera del CAP, ha recordat que, depenent de la gravetat, es deriva a l’hospital.
Vinyes ha explicat que la feina s’ha incrementat moltíssim i que des de l’inici de la pandèmia del coronavirus el 80’% per cent de la consultes és, a hores d’ara telefònica o per e-consulta, ha afegit que de mica en mica s’anirà recuperant la presencialitat dels pacients per ser visitats.
Vinyes ha recomanat als usuaris i usuàries del CAP donar-se d’alta al portal La Meva Salut i ha subratllat que cal demanar cita prèvia a través d’Internet o trucar al telèfon centralitzat al 93 326 89 01.
Sanvicente ha recordat que es continua realitzant atenció domiciliari als pacients fràgils.
Vinyes ha recordat que cal que tots seguim fent un ús correcte de la mascareta, aplicant distància de seguretat amb altres persones, rentar-nos freqüent de mans i seguir les indicacions de les autoritats.
Escolta la secció sencera aquí.
El CAP Doctor Masriera està ubicat al carrer Santa Maria 59-79.