Vilassar Ràdio, ha clos avui la ronda d’entrevistes a les persones cap de llista de les diferents formacions polítiques que es presenten a les municipals del 28 de maig a l’Ajuntament de Vilassar de Mar.
Tanca les catorze entrevistes, segons l’ordre marcat pels resultats de la darrera escomesa electoral del 2019, Marta Rovira, alcaldable per ERC-VdM Futur
Amb ella, hem parlat sobre Urbanisme, Habitatge, Economia, Medi Ambient, Governació, Participació i Comunicació.
Punt número 1. Urbanisme. La líder republicana creu que cal millorar els carrers i ampliar voreres. També ha subratllat que les places han de ser inclusives, han de tenir una bona il·luminació, que la vegetació sigui sostenible; també s’ha mostrat partidària que hi hagi un autobús directe que connecti Vilassar de Mar amb Barcelona de manera directa, en uns 25 minuts; pel que fa a l’autobús urbà, ha dit que ampliaran el seu horari. Sense deixar de contemplar un dels grans reptes, diu Marta Rovira, com és estudiar la transformació de la N-II.
Un dels temes més polèmics és el de l’Habitatge. Per a ella, ens trobem davant d’un problema general. “És urgent i necessari”, diu Rovira abordar la qüestió ja que, remarca, “la gent pateix per viure a Vilassar de Mar”. Ha recordat que hi ha un Pla d’Habitatge en marxa, que s’ha de fer inspecció de pisos turístics, i que ha d’haver-hi ajudes específiques per als joves perquè s’emancipin i no marxin de la nostra localitat. També ha manifestat que s’haurà de plantejar en el futur, i que això ha de ser un acord amb les altres formacions polítiques, adquirir a llarg termini habitatge ja construït. Apunta que, avui, Vilassar de Mar és el setè municipi de Catalunya amb el preu més car per metre quadrat.
I dels pisos, hem passat a un altre tema important. El pressupost. La Hisenda Municipal. Celebra que en els darrers vuit anys de govern municipal republicà s’hagi reduït, ha explicat, “en 20 milions d’euros” el deute. Per tant, Rovira creu que, a partir del 29 de maig, es podrà dedicar més recursos a fer projectes. Ha assenyalat que s’ha de ser prudent amb la despesa, que l’Ajuntament és ara més solvent econòmicament i que hi ha el romanent que convé, per a afrontar imprevistos.
Lamenta, també, que s’hagin tancat, darrerament, algunes botigues i promet promoure el comerç local, les persones autònomes i les petites empreses.
Un punt que abordem, com amb la resta de persones candidates, és el del Medi Ambient. Ha manifestat que una de les qüestions principals és el de les energies renovables i que en 10 anys s’ha d’aconseguir com a mínim que totes les instal·lacions municipals que puguin tenir plaques solars, les tinguin. En relació a les instal·lacions de platja, es treballarà per la sostenibilitat de les platges i la seva preservació davant del canvi climàtic
Pel que fa a la política de Governació, és a dir, seguretat, cal recuperar la Policia de barri i més agents al carrer. També ocupar-se de la política de terrasses de bars i restaurants. S’ha mostrat partidària de tenir més policia al carrer. Ha explicat que s’han de cobrir unes places de Policia que falten ara. Una altra proposta és pacificar més el trànsit en alguns punts de la nostra localitat, sobretot a les zones peatonals, i control de les terrasses.
Partidària és, en capítol de Participació Ciutadana, d’impulsar consultes a veïns i veïnes sobre diverses qüestions, i va posar com a exemple una consulta sobre en Pigat i la Lucía; també s’ha mostrat partidària de tenir reunions periòdiques amb les entitats.
Finalment, en Comunicació, l’alcaldable per ERC-VdM Futur assegura que li agrada molt el contacte directe amb la gent i escoltar. Ha subratllat que des dels Ajuntaments s’ha de fer una comunicació més pedagògica a la ciutadania.
Recorda que, en la primera ronda d’entrevistes, que pots recuperar en el nostre web, vilassarradio.cat, vam preguntar a les persones alcaldables per Cultura, Educació, Esport, Joventut, Serveis Socials i Sanitat.