Endesa millora el servei a 87.000 maresmencs amb la renovació del telecontrol d’una subestació de Mataró

  •  

endesaEndesa ha finalitzat recentment els treballs de renovació tecnològica de la subestació Iluro, situada al municipi de Mataró, amb l’objectiu d’incrementar la qualitat i la continuïtat del subministrament elèctric als 87.000 clients del Maresme que depenen d’aquesta instal•lació. La millora beneficia el propi municipi de Mataró i quatre termes municipals més: Vilassar de Mar, Argentona, Cabrera de Mar i Cabrils.  L’actuació, que ha suposat una inversió de 15.000 euros, aportats íntegrament per la Companyia, ha consistit a instal•lar un nou sistema de telecontrol, que mitjançant els equips d’actuació remota i un sistema de comunicacions, permet accionar a distància, des del Centre de Control de la Companyia, ubicat a Barcelona, els dispositius de maniobra. Aquesta característica permet evitar la necessitat de desplaçar equips sobre el terreny en cas d’incidències, ja siguin pròpies o derivades de l’acció d’agents externs. D’aquesta manera s’estalvia temps en la localització d’avaries i s’agilitza, en molt, la resolució i el temps d’interrupció del subministrament elèctric.

Els treballs, que formen part dels plans d’inversió de la companyia a la comarca, són un pas més per dotar la infraestructura elèctrica dels darrers avenços tecnològics i d’un model de gestió més eficient de la xarxa mitjançant l’automatització de les seves infraestructures, un aspecte bàsic de les anomenades xarxes intel•ligents (smart grids).