Els Marrecs presenten a la Biblioteca la proposta amb la que participaran a la First Lego League

Els Marrecs de Vilassar presentaran el divendres 7 de febrer a les 6 de la tarda a la Biblioteca Ernest Lluch la proposta d’enguany amb la que participaran a la competició First Lego League. Els Marrecs estan capitanejats per Jordi Pocurull, des de l’acadèmia de robòtica Edukem-nos. Aquest és el vuité any que els Marrecs prendran part en aquest certamen i els nois i noies estan molt motivats per participar-hi.

Jordi Pocurull ha explicat a l’espai “Parlant de tot” que aquest any la temàtica gira al voltant de com millorar les ciutats en general i ha afegit que l’equip de 10 a 16 anys ha apostat, després d’una pluja d’idees, que les han debatut posteriorment, per elaborar un projecte que consisteix en la substitució de fanals per arbres.

El projecte contempla que els arbres farien també la funció de fanals posant plaques solars a la part de dalt dels arbres i a les branques es posarien leeds. D’aquesta manera es reduiria la contaminació lumínica, es reduiria el consum elèctric i es combatria el canvi climàtic amb la instal·lació de més arbres. Pocurull ha explicat que han fet una maqueta petita funcional. A Barcelona els nois i noies faran una demostració, amb el robot que han confeccionat, i explicaran el projecte.

Aquest any en total hi ha 4 equips dels Marrecs, un de 10 a 16 anys, i els altres tres, de 6 a 10 anys, que estan treballant en altres projectes i també els presentaran aquest divendres a la tarda a la Biblioteca.

(Imatge: Ekonomic H20, màquina destinada al reciclatge dels recipients de vidre que van construir els Marrecs per a la First Lego League el 2018).

Si vols escoltar l’entrevista sencera clica aquí.