Els biòtops artificials i la torre de vigilància, principals novetats a les nostres platges per aquest estiu

16Aquest cap de setmana, i per tercer consecutiu, torna el servei de socorrisme a les platges de Vilassar de Mar. Un any més, l’empresa Proactiva seguirà vetllant per la seguretat al nostre litoral. Serà, a partir del 22 de juny, quan el servei es perllongui tots els dies fins l’11 de setembre. Aquest estiu, i com a novetat, s’instal·larà una torre autònoma de vigilància a la platja de Palomares i biòtops artificials per incentivar i protegir la flora i fauna marines.

El servei de socorrisme i vigilància a la platja de Vilassar de Mar s’ha estrenat, de moment, tots els caps de setmana. Va iniciar-se el passat 1 de juny des de les 10 del matí a les 19 de la tarda. A partir del 22 de juny serà quan el servei s’allargui tots els dies de la setmana, en horari de 10:30 a 18:30; de dilluns a divendres mantenint el de dissabte i diumenge.

Un estiu més, l’empresa Proactiva tornarà a donar seguretat i assistència als banyistes. Les seves funcions, també, van des d’oferir ajuda a les persones amb diversitat funcional i fer recomanacions als usuaris per evitar que prenguin mal. També es faran, durant l’estiu, diferents tallers per explicar als nens i nenes que cal protegir-se del sol i diferents estratègies per mantenir neta la sorra.

Torre autònoma de vigilància

Una novetat per aquesta temporada de bany és la propera instal·lació d’una torre d’intervenció immediata a la platja de Palomares i continuaran les quatre línies de vida distribuïdes en diferents zones de la sorra per facilitar l’entrada i sortida de l’aigua a persones amb dificultats de mobilitat.

Cal recordar que altres informacions sobre les nostres platges, com ara saber quina bandera oneja, les temperatures de l’aigua i de l’aire, es poden conèixer a través del web de l’Ajuntament o a l’APP per a dispositius mòbils.

Biòtops artificials permanents per preservar i incentivar flora i fauna marines

Una altra de les novetats és que aquest estiu fa referència a la preservació de la flora i faunes marines. S’han instal·lat un total de 10 boies ecològiques o biòtops artificials amb punts d’ancoratge (que l’estiu vinent s’ampliaran fins a 21) per atreure flora i fauna marina. S’ubiquen sota les boies de superfície. La diferència amb els anteriors és que s’instal·laran de manera permanent i no es retiraran, com es feia fins ara, quan acabi la temporada d’estiu. D’aquesta manera, la vida marina que s’ha generat al seu voltant seguirà creixent. Per tant, només es retiraran les cadenes i les boies de plàstic exterior. Els nous biòtops són de pedra fetes amb un ciment natural que atrau la vida marina per acabar generant un escull. Abans eren de blocs de formigó que es posaven un es treien.