El vilassarenc Xavi Espart torna a la dinàmica del primer equip del FC Barcelona

El vilassarenc Xavi Espart ja ha tornat a la dinàmica del primer equip del FC Barcelona. Avui, de fet, ja s’ha entrenat a les ordres de Hansi Flick com venia fent de manera regular abans de la lesió que va patir a finals de l’any passat. El míster blaugrana confia en Espart i les lesions, ahir i en eliminatòria de Copa davant l’Atlètic de Madrid, dels laterals Alejandro Balde i Jules Koundé, tots dos amb el bíceps femoral tocat, fan que el de Vilassar de Mar ja compti pels propers compromisos, eliminatòria de Champions inclosa.

Així doncs, tant Balde com Koundé es perdran els propers partits del FC Barcelona. S’estima un mes de baixa per als dos. De fet, a hores d’ara, el portuguès Joao Cancelo és l’únic lateral amb el que compta el líder de la Lliga per afrontar els difícils compromisos que venen. És a dir, els partits de Lliga contra l’Athletic Club, el Sevilla i el Rayo Vallecano i, especialment, l’eliminatòria de Champions League davant el Newcastle.

Per tant, Flick, i conscient ja de la recuperació plena de Xavi Espart, l’ha tornat a cridar per al primer equip. El de Vilassar de Mar que, en etapa formativa va jugar de migcampista, ja fa temps que s’encarrega del lateral dret. Flick sempre ha confiat en la seva particular navalla suïssa i, de fet, l’alemany es va tancar en rodó quan el Racing de Santander, actual líder destacat de la Segona Divisió, va trucar a la porta del Johan  Cruyff per endur-se el de Vilassar de Mar. La resposta de Flick? Gràcies, però Xavi Espart no es toca.

El de Vilassar de Mar es va lesionar, d’una certa gravetat, el passat mes de novembre, en un entrenament amb la selecció estatal Sub’19. Es va ressentir el lligament col·lateral intern del seu genoll dret i, pràcticament, va estar tres mesos de baixa. Ara, el migcampista de casa nostra reconvertit a lateral torna a la dinàmica del primer equip. És a dir, atents, dissabte a les 9 de la nit, al dorsal 42 blaugrana. Un matx en el qual, el FC Barcelona podria donar, contra els lleons, un cop mortal a la Lliga.