El projecte “De nois ordinaris a nois extraordinaris” finalista en la categoria “Proyectos en red” dels premis Acción Magistral

AccionMagistral2015Durant l’octubre se sabrà si el  projecte educatiu català “De nois ordinaris a nois extraordinaris” guanya el Premi estatal a la Acción Magistral de 2015. El projecte de l’institut Vilatzara, en col·laboració amb tres centres catalans més (un de Mollet del Vallès, un de Barcelona i un de Mataró) ha estat designat com a finalista de la Categoria Proyectos en red. Són finalistes per la feina feta durant el curs anterior en el desenvolupament de valors socials, la prevenció de comportaments de risc d’exclusió social, el foment de les relacions entre família, escola i comunitat així com la promoció de l’empatia i de la autoexpressió moral com a objecte educatiu.

El projecte consisteix en elaborar i confeccionar materials per facilitat l’aprenentatge en les escoles d’educació especial. Els alumnes s’han format en aquesta problemàtica i han desenvolupat en lectura fàcil, llenguatge de pictogrames, braille, comunicació augmentada, lectura compartida o accessibilitat.

Al premi, que enguany arriba a la onzena edició, s’hi han presentat 534 projectes que s’han dividit en tres categories diferents. El projecte guanyador té un guardó de 6.000 euros per als mestres autors del projecte i un ajuda de 4.000 euros per desenvolupar el projecte en el proper curs.

Leave a Reply