El Mercat de la Flor i la Planta Ornamental de Catalunya, ubicat a Vilassar de Mar, ha tancat la delegació que havia obert a Toulousse a finals d’abril. Un mercat francès molt estacionari i un clima dur han motivat aquesta decisió, tot i que encara s’hi manté la societat. És una de les principals conclusions del balanç de l’any que ha fet el portaveu de la Junta Toni Andrés.
L’ànima del Mercat de la Flor i Planta Ornamental de Catalunya és la d’anar proposant i creant idees i apostant per noves fòrmules per tal de poder incentivar la venda de plantes. És per això que es va provar d’obrir una delegació al municipi de Sent Jòri, molt proper a Toulousse. L’experiència, com apunta Andrés, no ha sortit tal i com s’esperava i, per tant, s’ha hagut de prendre decisions.
Mentre s’espera l’arribada de la primavera, és moment de posar la vista enrera i fer balanç de l’any que acabem de tancar. Un primer semestre molt bo, que ha topat amb una segona part de 2017 molt dura.
De fet, la campanya de la ponsètia no ha estat tan reeixida com en edicions anteriors. S’ha venut la tradicional planta de Nadal, però des del Mercat de la Flor i la Planta Ornamental de Catalunya lamenten que les costums es van perdent. Hi ha noves modes que fan que regalar o comprar una planta no estiguin, segons ells, entre les prioritats.
De cara a 2018, el Mercat de la Flor mira amb molt carinyo la campanya Cultiu d’Aquí que busca apostar pel producte de proximitat. Activar la compra per internet, mirar de fer una botiga online és un dels principals objectius que s’ha fixat el Mercat de la Flor per aquest 2018 que hem acabat d’encetar.