L’Ajuntament de Vilassar de Mar ha preparat un munt d’activitats per celebrar la Diada dels llibres i de les Roses, Sant Jordi. Al nostre municipi, el programa arrencarà el dijous 16 d’abril i s’allargarà fins al 30. Un Sant Jordi, en el qual, i parlant de Barcelona, aquest 2026 no veurem les habituals parades a la Rambla. Les obres que s’hi fan motivaran que l’epicentre de la festa es desplacin a la Plaça Catalunya, al Portal de l’Àngel i a l’Avinguda de la Catedral.
Pel que fa a casa nostra, la programació de la Diada arrencarà el dijous 16 d’abril amb una exposició pictòrica que restarà a la Biblioteca fins al 30. Porta per títol “Llibres llegits, autors dibuixats”, a càrrec de Josep Malagarriga, que comparteix espai expositiu amb en Pep Muñoz, el seu net de 8 anys.
El divendres 17 d’abril, un altre dels clàssics. També a la Biblioteca, a partir de les 7 del vespre, veredicte i lliurament dels premis de la Mostra Literària mossèn Pere Ribot, un acte que comptarà amb la participació de la Tropa Teatre.
El diumenge 19 d’abril, i de 9 del matí a 3 de la tarda, la plaça de l’Ajuntament s’omplirà de parades de llibres i roses que donaran color a la jornada. A tres quarts de 12, per cert, Sardanes amb la Cobla Lluïsos de Taradell. Per a la matinal de diumenge, i a la plaça Picasso, Joc de Pistes per a la Mainada amb la Missió Espacial de Sant Jordi. Per a la tarda de diumenge, i a partir de les 6, escenificació de la Llegenda de Sant Jordi a la Plaça Picasso amb la participació de la Tropa, les Colles de l’Aval, els Ssstrèpits i els Mansuets de foc.
El mateix dia de Sant Jordi, el dijous 23 d’abril, les parades de llibres i roses tornaran a ser presents a la plaça de l’Ajuntament.
Saltem al divendres 24. L’endemà de la Diada es consagra a la Cantata per una Tortuga. A la plaça Picasso i, a partir de dos quarts de 4 de la tarda, escoltarem l’alumnat de 3er de primària acompanyats pel professorat de l’Aula de Música.
Finalment, el diumenge 26 d’abril, al punt de les 12 del migdia, nova sessió del cicle Escena i Llibres. Píndoles de música i teatre de la mà de la Coral Sons i Trons a càrrec de la companyia Teatre del Sí i Marta Kaoba. Entrada gratuïta, això sí, amb inscripció a l’app de Vilassar de Mar. Com sempre, es farà als Jardins de la Biblioteca.
D’altra banda, i per cloure aquest bloc local, recorda que fins al 3 d’abril tens temps per sol·licitar la teva parada de venda de llibres i/o roses a través del web municipal. Poden presentar-s’hi llibreries, papereries i floristeries, així com les persones treballadores autònomes dels sectors de la planta i la flor amb activitat professional a Vilassar de Mar, i també autors i autores locals, entitats i partits polítics del municipi que ho desitgin.
No hem d’oblidar que el Sant Jordi a Barcelona atrau, cada any, centenars de vilassarencs i vilassarenques. En aquest sentit, cal apuntar que les parades de llibres i roses, enguany, no les trobarem a la Rambla la que aquesta riera, aquesta avinguda està en obres. Per tant, el nucli de la Diada a la capital catalana es trasllada a la Plaça Catalunya, al Portal de l’Àngel i a l’Avinguda de la Catedral. Les parades de flors s’ubicaran a la Rambla de Catalunya. Per als altres grans protagonistes del 23 d’abril, els llibres, se’ls farà un llarg recorregut que arrencarà a l’illa literària del Passeig de Gràcia, rambla de Catalunya i passeig de Sant Joan, buscant que enllaci amb el Portal de l’Àngel, la Catedral i el passeig de Lluís Companys. Un itinerari en el qual també hi haurà parades amb roses esquitxant el recorregut












