Comencen les obres per millorar l’escullera del tram de vies entre Mataró i Cabrera de Mar

Amb una inversió de més de 12 milions d’euros, Adif ha començat els primers treballs de les obres per protegir la infraestructura ferroviària a la línia de tren R1. S’actua, en concret, en el tram comprés entre Mataró i Cabrera de Mar. Es faran dues capes d’escullera per consolidar les actuals. Les obres són conseqüència dels darrers temporals marítims.

Es consolidaran i repararan les proteccions ja existents de l’escullera i s’arreglaran els desperfectes que han deixat en les instal·lacions les darreres llevantades. Adif considera aquestes tasques prioritàries ja que la precipitació de les onades sobre les vies, retards al marge, provoquen molts problemes de seguretat i de senyalització.  I és que, en aquest tram, el tren passa molt a la vora del mar.

La primera actuació compta amb un pressupost de 12.865.000 euros i és previst que durin nou mesos i s’enfocaran a arreglar la protecció, que ja existeix, enfront les llevantades. S’actuarà sobre 2,2 km de via, entre Mataró i Cabrera de Mar, i les feines no alteraran, en cap moment, les circulacions dels trens.

Els treballs consistiran en reforçar les esculleres amb dues capes de 4 a 5 tones suportades en un filtre de dues capes més de 0,2 i 0,25 tones integrades en una estructura de nucli que descansa sobre l’escullera ja existent. D’aquesta manera, i amb l’actuació, s’evita qualsevol ingerència o cimentació en el llit del mar.

Adif ha decidit actuar en aquesta línia arran dels desperfectes ocasionats pels darrers temporals. Especialment complicats van ser els dies 23 i 24 d’octubre quan es van registrar onades de més de 3 metres d’alçada.