Com actuar davant de retards o cancel·lacions en els vols de les vacances d’estiu

Vacances en la majoria de casos és sinònim de viatges i el que a primer cop d’ull pot semblar idíl·lic es pot convertir en un autèntic maldecap si es presenten problemes de retards, pèrdua d’equipatge o cancel·lacions de vols. Sense anar més lluny, el cas de Vueling aquests darrers dies ha estat un exemple, que ha afectat centenars de passatgers, entre ells, de ben segur algun vilassarenc o vilassarenca.

Per aquest motiu, hem parlat amb el responsable de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor de Vilassar de Mar, l’Oriol Contreras, perquè ens informés de com actuar i què fer davant retards o cancel·lacions en els vols o pèrdua de maletes.

Pel que fa als retards o cancel·lacions el primer consell de l’OMIC és clar: sortir de l’aeroport amb el full de reclamació tramitat, un full que has de reclamar a la mateixa finestra de la companyia aèria. També recorda que a partir de les dues hores de retard en el vol ja es pot fer una reclamació per demanar la indemnització corresponent.

Respecte a un altre problema que pot aparèixer com és que es malmeti la maleta o falti alguna cosa del seu interior cal demanar el full d’incidències i recomana fer una declaració d’objectes, sobretot si aquests són de valor, al mateix moment de facturar les maletes a l’aeroport essent aquesta la única forma de tenir suport jurídic en cas de conflicte.

I si el que ha passat és la pèrdua de la maleta, guardar tots els tiquets de les compres que realitzem durant el viatge per després reclamar-ho a la companyia.

L’OMIC de Vilassar de Mar farà vacances a l’agost però recordem que l’Agència Catalana de Consum pot atendre totes les consultes o queixes que durant aquest període es generin, al telèfon 935 51 66 66.

Imatge: Wikimedia Commons