Cal una setantena de voluntaris per dur a terme el Gran Recapte al nostre poble

Els propers 24 i 25 de novembre, quan falti un mes clavat per Nadal, se celebrarà la quinzena edició del Gran Recapte dels Aliments. El Banc dels Aliments, l’entitat organitzadora, fa una crida a la col·laboració per no deixar caure les famílies amb pocs recursos. A Vilassar de Mar es necessita una setantena de persones voluntàries per cobrir les cinc grans superfícies que hi participaran: són el Sorli de Maria Vidal, l’Ametller de la Plaça del Mercat, els Condis del carrer Cuba i del Marcat i el Caprabo del Polígon dels Garrofers. Aliments de primera necessitat per cobrir les famílies més necessitades de Vilassar de Mar, Cabrera, Cabrils i Premià de Mar en col·laboració, sempre, amb els Serveis Socials dels ajuntaments d’aquestes localitats.El delegat del Banc dels Aliments al Maresme, en Cesáreo Villagrá, ha visitat el “Parlant de tot”.

Ha recordat que Vilassar de Mar és un municipi en el qual s’acostumen a fer bons registres de solidaritat. L’Any passat, per exemple, es van recollir prop de 8 tones de menjar.

A hores d’ara, molta feina, explica Villagrá, per tenir-ho tot a punt per al divendres 24 i el dissabte 25 de novembre: buscar voluntaris per coordinar els supermercats i per cobrir tots els horaris de tots els dies, preparar i coordinar la logística de la recollida, transport  i classificació dels aliments també en coordinació amb les entitats que recullen els aliments

A la nostra comarca, el Banc dels Aliments serà present a 110 supermercats. Una feinada de por. Afortunadament, i gràcies a l’experiència acumulada en les darreres edicions, les diferents entitats col·laboradores ja saben, apunta el delegat comarcal, què han de fer.

A Vilassar de Mar, en concret, i per anar bé, es necessitarien unes setanta persones voluntàries per cobrir els diferents torns de divendres i dissabte. Entre 12 i 20 persones voluntàries, sota un coordinador, seran al Sorli de Maria Vidal, l’Ametller de la Plaça del Mercat, els Condis del carrer Cuba i del Marcat i el Caprabo del Polígon dels Garrofers.

Villagrá ha recordat quina és la feina del coordinador: estar pendent dies abans que es faci el Gran Recapte, que al supermercat arribin les caixes, banyeres i palès necessaris per guardar els aliments que s’aconsegueixin i contactar amb els voluntaris.I, també, és clar, comunicar tot el que es vagi recaptant a la central per tal d’anar preparant les recollides.

I les persones voluntàries, què han de fer? Estar a l’entrada dels supermercats, informar als clients de la campanya de recollida d’aliments, explicar-los quins aliments fan falta i donar-los una bossa per dipositar els aliments que donin. 

Registrar-se per ser voluntari és molt fàcil: només cal entrar en el web del Banc dels Aliments i omplir les dades de manera molt intuïtiva. I, apa, a treballar. El delegat comarcal del Banc dels Aliments ens recorda que tot el menjar que s’aplegui va destinat a les famílies més necessitades, sempre amb estricta coordinació amb els respectius Serveis Socials dels respectius ajuntaments. La voluntat, arribar als 28 quilos per persona perquè això pugui cobrir el que reparteix el Banc dels Aliments durant tres mesos.

Finalment, és clar, quins són els aliments que es busquen?

Els més bàsics: llet, llegums cuites, arròs, pasta, conserves de peix i de carn, oli…

Evidentment, si alguna persona vol afegir altres productes a la cistella solidària com galetes, llets per a nadons o algun detall nadalenc té, és clar, via lliure A la comarca del Maresme el Banc dels Aliments aixopluga unes 13.000 persones, 140.000 a la província de Barcelona