Ahir diumenge, nou tall reivindicatiu a la N-II

talln_ii_15juny5-1.JPGLa Coordinadora No N-II del Maresme, formada per les plataformes de Vilassar de Mar, Premià de Mar i El Masnou, ha fet història aquest diumenge, aconseguint tallar prop de vuit quilòmetres de carretera, en una marxa popular i reivindicativa, perquè sigui una via cívica, amb mesures com l’aposta pel transport públic o fer que l’autopista C-32 sigui gratuïta i absorbeixi el trànsit de la N-II. Per una altra part, els alcaldes de Vilassar de Mar, El Masnou, de Premià de Mar i Cabrera de Mar han signat un manifest conjunt per reclamar «més atenció i informació» sobre el futur de l’N-II.

 

Encapçalats per una pancarta en què es llegia ‘Passeig i Punt’, 10.000 persones, segons la Coordinadora No N-II, i aproximadament un miler, segons els Mossos d’Esquadra, han fet una marxa a peu o en bicicleta, que va sortir de l’estació del Masnou i va arribar a l’estació de Cabrera de Mar, on es va celebrar una botifarrada popular.

La marxa va arribar a Vilassar de Mar, degut a la molta participació que va registrar; a 2/4 de 2 de la tarda l’actor Àlex Casanovas va llegir a la Plaça de l’Ajuntament un manifest redactat per l’escriptor Martí Rosselló, que va ser lliurat als alcaldes de Vilassar de Mar, Joaquim Ferrer i Cabrera de Mar, Jaume Borràs. Antoni Esteban, en representació de la Coordinadora N-II, ha fet un balanç molt satisfactori de la resposta de públic a aquest tall i ha emplaçat de nou a la Generalitat a moure fitxa per a fer possible que la N-II es converteixi en un passeig.

Per altra part, els quatre alcaldes del Baix Maresme –Joaqum Ferrer (CiU). Eduard Gisbert (PSC), del Masnou; Miquel Buch (CiU), de Premià de Mar i Jaume Borràs (CiU), de Cabrera de Mar– han signat recentment manifest conjunt per reclamar «més atenció i informació» sobre el futur de l’N-II. Els alcaldes creuen que, abans de decantar-se per construir una via paral.lela a la C-32 , s’han d’avaluar adequadament totes les alternatives que hi ha al damunt de la taula, incloent-hi la que preveu la gratuïtat total i per a tothom de l’autopista del Maresme, que de moment l’administració catalana es nega a concedir. A banda d’això, també exigeixen un estudi tècnic i rigorós que inclogui una anàlisi dels usuaris de la C-32 i de l’N-II, la capacitat màxima de l’autopista i la necessitat de construir-hi laterals.

Leave a Reply