S’edita la guia turística Costa de Barcelona-Maresme per atraure visitants de proximitat

  •  

Acaba d’editar-se la primera guia turística de promoció de la marca Costa de Barcelona Maresme. L’ha impulsat el Consorci de Promoció Turística, l’ha finançat Acesa i l’ha escrit el periodista Jordi Bastart. Com a fil conductor, es presenta un viatge començant pel sud de la comarca i acabant al nord. Al llarg de les seves 160 pàgines, el llibre fa parades a tots els municipis per ressenyar d’una manera breu la història, el patrimoni i les ofertes de lleure de cadascun d’ells. Vilassar de Mar apareix  en el capítol “Les flors com a paisatge”, juntament amb Cabrils, Premià de Dalt, Premià de Mar i Vilassar de Dalt.

Els municipis veïns queden agrupats en 6 capítols que responen a la seva ubicació geogràfica i que intenten recollir algun element turístic comú entre poblacions veïnes. L’autor ha establert els blocs: Les terres del vi, Les flors com a paisatge, Les rutes del modernisme, Aigües termals de qualitat, Paisatge Poètic i Turisme tot l’any. En acabar cada capítol, es relacionen els museus, les platges, les activitats de lleure més rellevants i es proposen un parell de rutes per la natura.
De la nostra població, a més de destacar els museus de la localitat, es fa referència al Mercat de Flor i Planta Ornamental de Catalunya i al Club Nàutic. Quant a les activitats de lleure, apareixen citades la Fira d’Artesania del març, la Fira d’Art del Maresme del mes de maig i el Mar de Flors.
Quant a platges, la guia fa referència a les de Ponent, Astillero i Almadrava. En l’apartat de rutes per la natura per Vilassar de Mar i els pobles dels voltants, es proposa la ruta de l’Esquirol i la del Castell de Burriac-Montcabrer.
Els productes del Maresme i les jornades gastronòmiques estables que giren a l’entorn d’aquests productes mereixen un capítol a part tenint en compte que el turisme gastronòmic és un dels que cada any agafa un pes més important. La qualitat dels certàmens gastronòmics del Maresme són un reclam important per atraure el visitant de proximitat, principal destinatari de la guia turística editada pel Consorci de Turisme.

En el darrer capítol es relacionen hotels de la comarca que tenen la certificació SICTED, cases de turisme rural i restaurants seleccionats per Turismo Verde.

En total se n’han editat 5.000 exemplars que s’han lliurat als ajuntaments, a les oficines de promoció turística i altres centres d’atenció als visitants.

Leave a Reply