Recomanacions per reclamar a les asseguradores pels danys provocats pel temporal Glòria

Just quan el temporal Glòria, el pitjor que ha patit la costa catalana en els darrers 20 anys, ja comença a ser història, arriba el moment d’avaluar i arreglar danys i perjudicis. Sigui en els cotxes, sigui en les cases, sigui en els subministraments de llum o telèfon… És per això que l’OMIC, l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor) juntament amb la Agència Catalana del Consum elabora unes recomanacions, útils, que et detallem tot seguit.

Pel que fa als béns

  • Si ets un dels afectats en els béns, comprova primer de tot, quines assegurances tens contractades i què és el que cobreixen exactament. Només es podrà aconseguir una indemnització si el bé sinistrat està cobert en el moment del sinistre.
  • Si has comprovat l’assegurança i estàs cobert, has de comunicar a la teva asseguradora els fets en el termini dels primers dies 7 dies naturals a partir de que t’has assabentat del dany. És aconsellable informar d’alguna manera que en quedi constància. En cas de trucada a la companyia, per exemple, és bo demanar un número de referència.
  • Atenció perquè si el sinistre és provocat per fets extraordinaris o catastròfics, com per exemple un cop de mar o vents superiors als 120km/h, la teva companyia asseguradora té l’obligació de comunicar-ho al Consorci de Compensació d’Assegurances. Això és un organisme estatal que indemnitza danys derivats de fenòmens naturals o casos d’incidència política o social. Seran ells qui es facin càrrec d’indemnitzar els danys, en el cas òbviament, que estiguis assegurat o assegurada.

Pel que fa als talls de subministrament

  • El pas del Glòria també ha provocat talls en el subministrament de serveis bàsics com llum o aigua. Si no has restablert la normalitat, informa, primer, la teva companyia. Si tens contractada una assegurança de llar multirisc comprova si cobreix els danys i perjudicis soferts pels talls en el subministrament.
  • També és bo, en el cas d’haver patit tan danys materials com problemes en el subministrament i aquets estan coberts per la mateixa asseguradora, que facis un sol comunicat conjunt de sinistre.

On es pot aconseguir el certificat meteorològic?

Recordar, també, que moltes assegurances reclamen l’aportació d’un certificat meteorològic per donar cobertura als desperfectes ocasionats per fenòmens com la pluja, el vent o les glaçades. Els maresmencs i maresmenques que es trobin en aquesta situació, poden sol·licitar el certificat al Consell Comarcal del Maresme. I és que ell Servei de meteorologia del Consell Comarcal del Maresme emet, sota petició de la persona interessada, un certificat meteorològic amb dades (pluja, velocitat del vent, neu…) que poden ser determinants, per exemple, a l’hora de comunicar un sinistre a la companyia asseguradora. Aquest requisit, en funció de com sigui la pòlissa contractada, es demana per afectacions en habitatges i/o locals. Normalment, no és vàlid en el cas de les assegurances de vehicles. Recordar que el preu per sol·licitar aquest certificat, que té un preu 38,74 euros.

Contacte amb l’OMIC

Per a qualsevol dubte o aclariment o, fins i tot en el cas que la teva asseguradora no atengui la teva reclamació, pots posar-te en contacte amb l’OMIC, l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor, trucant al telèfon 93 754 05 00.