Èxit rotund dels tallers que el Mercat de Flor i Planta ha organizat enguany

Els Tallers del Mercat de 2009, que van començar el 2 de febrer passat amb un curs de treballs per a Sant Valentí i van finalitzar dilluns 16 de novembre amb un taller de Nadal, han estat un èxit rotund pel que fa a la participació. Més de trescentes floristes han assistit als nou cursos d’art floral, màrqueting i gestió del negoci per a professionals que el Mercat de Flor i Planta Ornamental de Catalunya ha organitzat a les seves instal•lacions. Amb una mitjana de trenta dos alumnes en cada taller, s’han centrat en les dates i festivitats més significatives del calendari. En una enquesta recent, les assistents en valoren especialment el fet d’aprendre, l’aspecte pràctic dels tallers i els treballs d’esperit comercial que s’hi han realitzat. A la majoria, els han resultat útils i interessants.

L’antiga Sala de Subhastes del Mercat ha esdevingut l’aula perfecta i, en els moments de més afluència, fins i tot el vestíbul ha actuat com un taller improvisat. Allà, les alumnes han rebut formació teòrica i consells pràctics i personalitzats de tretze mestres d’art floral catalans i holandesos. A més, han treballat intensament en noves composicions i rams amb diversos graus de dificultat i un enfocament totalment comercial. Així, els workshops han despertat l’interès de diversos mitjans de comunicació, que s’han atansat al Mercat per fer- se’n ressò.
Hi han participat les tres escoles d’art floral que hi ha a Catalunya: Rosa Valls Formació, Escola d’Art Floral de Catalunya i Smilax Taller de Florística, així com diversos formadors de l’Oficina Holandesa de Flores y Plantas. En total, s’han proposat més de quaranta idees de treballs, entre rams i muntatges amb flors, plantes i complements.
Amb la intenció de motivar i incentivar el professional de les flors i les plantes davant la difícil actual conjuntura econòmica, els Tallers del Mercat han dedicat part del seu temps a les tècniques de venda novedoses i distints aspectes de la gestió i organització del negoci. Els cursos han estat enfocats als esdeveniments, festes i aspectes comercials més rellevants per al florista. Les diades més significatives del calendari– Sant Valentí, Sant Jordi, el Dia de la Mare, Tots Sants i Nadal –, que suposen un augment notable de les vendes, han gaudit d’un workshop específic en què s’han proposat composicions amb els materials adients per a cadauna. S’ha treballat tant amb flor tallada com amb planta de temporada d’interior i d’exterior
amb múltiples complements.

Ara el Mercat ultima els calendari dels Tallers de 2010, que s’inicien l’1 de febrer amb un cursa mb noves idees per a Sant Valentí, la primera jornada de vendes descatable abans de l’arribada de la primavera.

Leave a Reply