L’Estat accepta traspassar el tram de la N-II del Maresme a la Generalitat de Catalunya

avui_01.jpgLa ministra de Foment, Magdalena Álvarez i el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, han signat l’acord que oficialitzarà el traspàs a la Generalitat de la Nacional II al seu pas pel Maresme. Aquest acord permetrà al govern català iniciar les obres per desdoblar aquesta via i modificar-ne el traçat perquè passi per l’interior en  comptes de per la façana marítima, com ara. Per dur-la a terme, l’Estat hi destinarà entre 300 i 400 milions d’euros.

La N-II ha estat una de les vies més qüestionades des que, pels vols dels anys 60, es va inaugurar com a Nacional II. Quaranta anys on les xifres de sinistralitat han superat tots els rànquings. La Nacional II al Maresme és el punt negre repetit a Catalunya en els últims cinc anys en els estudis europeus, bàsicament pels seus trams estrets, sense vorals, mala senyalització i la gran afluència de trànsit que té, poc compatible amb les poblacions que creua.

L’any passat, el Ministeri de Foment hi va fer algunes millores, com rotondes o semàfors, i les morts van disminuir a la meitat, però, tips d’haver de conviure amb una via ràpida, els habitants del Maresme no han parat de manifestar-se per demanar que sigui una via urbana.

La coordinadora de plataformes que demanen la desaparició de l N-II reconeix que s’ha donat un ‘primer pas’ per aconseguir convertir la N-II en un passeig cívic del front marítim de la comarca. Amb el que continuen sense estar d’acord, però, és que la solució definitiva a la mobilitat al Maresme passi per la construcció d’una nova carretera paral•lela a l’autopista C-32.

Les plataformes reclamen la gratuïtat de l’autopista C-32, ja que consideren que aquesta via seria capaç d’absorbir el trànsit dels milers de vehicles que encara circulen per la N-II.

Leave a Reply