La Generalitat no tindrà fins d’aquí a un any la proposta d’alternativa a l’N-II

  •  

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya ha adjudicat l’elaboració d’un estudi informatiu per dissenyar el traçat de la via que ha de substituir l’actual N-II al Baix Maresme a les empreses Tranfer Enginyeria i Esteyco, per un import de 539.955 euros. L’estudi haurà de ser presentat com a màxim a finals de l’any que ve. Els alcaldes del Maresme han rebut aquesta notícia amb expectació davant una obra que ha de canviar la fesomia paisatgística del sud de la comarca, i sobretot, el seu model de mobilitat, actualment saturat.

L’estudi de la ronda del Maresme preveu un traçat de 12’7 quilòmetres que enllaça des de la confluència entre la B-20 i la C-31 a Montgat fins als laterals previstos al costat de l’autopista C-32 a Mataró. El cost de la construcció de la nova carretera es calcula que serà d’uns 150 milions d’euros. L’encàrrec de la Generalitat també ha de resoldre les connexions amb la xarxa viària local. Un dels aspectes cabdals d’aquest estudi és “l’anàlisi de totes les alternatives que es considerin tècnicament viables, així com les propostes fetes per Barcelona Regional o el Ministeri de Foment”.La futura via es confirma que tindrà dos carrils per a cada sentit i que es mantindrà al costat de la C-32.

L’alcalde de Vilassar de Mar Joaquim Ferrer (CiU) ha considerat positiu que es faci l’estudi i ha declarat a “El Punt” que una de les peticions que Vilassar de Mar reclamarà és “que es faci un accés a l’autopista a l’altura de Cabrils” ja que “suportem molt de trànsit al centre del poble”. Per l’alcalde de Premià de Mar, Miquel Buch (CiU), el procés “no pot ser unilateral perquè s’ha de comptar amb el territori a l’hora de prendre decisions”. L’alcalde de Premià de Dalt, Joan Baliarda (CiU), destaca que reclamarà una sortida de l’autopista a Teià. L’alcalde del Masnou, Eduard Gisbert (PSC) ha declarat que està “a l’expectativa” sobre quin serà el traçat de la nova via alternativa a l’N-II. Els alcaldes d’Alella i Teià, Andreu Francisco(ERC) i Andreu Bosch (ERC), han mostrat el seu rebuig a la construcció d’una via alternativa a l’N-II i han tornat a reclamar la gratuïtat de l’autopista C-32 per traslladar-hi el trànsit de l’N-II.   

Leave a Reply