El Mercat de Flor i Planta Ornamental de Catalunya celebra 25 anys amb el repte de consolidar-se a l’Euromediterrània

  •  

mercatflor-1.jpgEl Mercat de Flor i Planta Ornamental de Catalunya, ubicat a Vilassar de Mar. commemora enguany el seu 25è. aniversari. L’actual president del mercat, Josep Vizcarro, afirma que la celebració d’aquest quart segle d’història s’afronta amb ‘il•lusió’ i amb el repte d’esdevenir centre logístic a la zona de l’Euromediterrània. Aquestes ambicioses aspiracions no es contradiuen, però, amb la filosofia del mercat de ‘fidelitzar’ i ‘tenir cura del client’. Actualment, el mercat, que és una entitat assembleària, compta amb 436 socis i més de 2.000 clients.

Vizcarro ha valorat que el 25è aniversari del mercat suposa ‘el colofó de tota una trajectòria’, en la que ‘uns pagesos van fer una aposta molt forta per tenir el seu propi centre de comercialització’. La construcció del mercat la van pagar els socis -majoritàriament productors de flor i planta del Maresme- i el terreny va ser una concessió de la Generalitat de Catalunya. Actualment hi ha 300 parades al mercat, que suposen una ocupació del 95% del recinte i estan implicades més de 110 empreses pel que fa a venda directa, tot i que n’hi ha més relacionades amb el sector de la floricultura i jardineria. El mercat té la forma jurídica d’una societat agrària de transformació.

El president del Mercat de Flor i Planta Ornamental assenyala que estan ‘força contents amb l’oferta’ de producte que tenen, i per la qual es facilita ‘l’exportació’ i la ‘importació’. Ara, la logística podria traçar una de les línies de futur del mercat. ‘Avui dia no es pot tenir la percepció localista de llavors’, ha comentat Vizcarro, qui destaca, a més, els ‘canvis actuals en el món de la distribució a tot el món’. ‘El mercat pot ser molt important com a centre logístic’, ha subratllat.

Tot i així, ha insistit que la ‘internacionalització’ no ha d’assolir-se en detriment del client. La zona d’actuació seria l’àmbit de l’Euromediterrània, des d’Almeria fins a Lió, agafant la Vall del Roine, on hi ha un gran consum de planta, “el  producte estrella del Mercat”

Queda descartat competir amb el mercat d’Holanda, que recentment ha fusionat les seves set subhastes principals. Tot i així, Vizcarro considera que el Mercat de Flor i Planta Ornamental de Catalunya, té l’atractiu d’oferir planta aromàtica i típica del clima mediterrani, ‘un producte que interessa a l’estranger’. A més, el mercat té la capacitat de gestionar l’excedent de flor que arriba a Holanda des de tots els racons del món.

Per celebrar el seu 25è aniversari, el Mercat de Flor i Planta Ornamental de Catalunya ha organitzat el Primer Simposi Internacional de les Cultures Florals, que tindrà lloc del 15 al 17 de setembre. També s’editarà ’25 anys de Mercat’, un recull fotogràfic de tirada limitada per als socis, que retrata l’evolució del sector de la flor i la planta ornamental a Catalunya. El vestíbul de la seva seu acull actualment una mostra amb algunes d’aquestes fotografies, que plasmen en imatges el més destacat de la trajectòria de l’entitat.
 

Leave a Reply